شناسهٔ خبر: 61575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:

مسیر کاکی به شیخیان به طول ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: با احداث پل روی رودخانه مند مسیر کاکی به شیخیان به طول ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی پس از بازدید از پروژه‌های مناطق نفت‌خیز در شهرستان‌های دشتی و تنگستان که با حضور نماینده مردم دو شهرستان و به‌ اتفاق مشاور وزیر نفت و مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز و فرماندار دشتی انجام شد اظهار داشت: پروژه‌هایی که در شهرستان دشتی قرار گرفت وردی شهر خورموج از سمت بوشهر صورت گرفت که قسط اول آن پرداخت‌شده است و مابقی نیز در ماه‌های آینده پرداخت می‌شود که آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در پاسخ به این سال که پل ارتباطی کاکی به دهستان کبگان و روستای شیخیان که از دغدغه‌های امام‌جمعه کاکی و مردم این منطقه است رسانه‌ای شدن آن باعث شود تا توجه ای صورت گیرد در این زمینه چه اقدامی صورت گرفت گفت: با احداث پل روی رودخانه مند مسیر کاکی به شیخیان به طول ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: قرار شد از ناحیه استان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان کمک شود و مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فعلاً توسط وزارت نفت گذاشته شد تا بتوانیم این پروژه را مجدداً شروع کنیم وان شاالله با کمک‌های استاندار و نماینده بتوانیم کمک‌های بیشتری را وزارت نفت تخصیص پیدا کند.

رستمی خاطرنشان کرد: محور دولت‌آباد به زیارت نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از طرف وزارت نفت برای سال ۱۳۹۸ تأمین اعتبار شد و حدود چهار میلیارد تومان نیز توسط وزارت راه شهرسازی تخصیص‌یافته و مجدداً محور قطعه بعدی دولت‌آباد به زیارت نیز فعال خواهد شد.

وی با اشاره به محور ناصری به شنبه نیز گفت: حدود ۲۰ کیلومتر بهسازی این محور انجام‌شده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است که از مبلغ پنج میلیارد تومان وزارت نفت تاکنون مبلغ دو میلیارد تومان آن تزریق‌شده است و ظرف روزهای آینده نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون دیگر نیز تزریق خواهد شد و اعتبارت خوبی از ناحیه استان گذاشته‌شده که در هفته دولت در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به پروژه خورموج لاور به کارخانه سیمان مند اشاره و یادآور شد: حدود ۱۰ میلیارد تومان قرار است توسط وزارت نفت هزینه شود و قطعه اول آن از مبلغ پنج میلیارد تومان تاکنون دو میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته است و امید داریم این پروژه فاز به فاز زیر ترافیک قرار گیرد.

وی افزود: در بخش تنگستان نیز مهم‌ترین مسیر ارتباطی محور بوشهر دیر بود که قسمت عمده‌ای از این پروژه در شهرستان تنگستان فعال است و تفاهم‌نامه کلی آن ۵۶ میلیارد تومان بوده که تا الان حدود ۱۵ میلیارد تومان تزریق اعتبارشده و مبلغ پنج میلیارد تومان نیز با تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفت عملیات آسفالت مجدد بود که حدود دو میلیارد تمان آن تخصیص‌یافته است و ظرف ۲۰ روز آینده نیز آسفالت بوشهر دیر هم مجدداً شروع کنیم.

نظر شما