شناسهٔ خبر: 61615 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آدم نژاد عنوان کرد؛

آمادگی کامل مجموعه‌های تحت مسئولیت وزرات راه و شهرسازی برای امدادرسانی به منطقه زلزله زده کرمانشاه/ هماهنگی کامل وزارت راه و شهرسازی و مدیریت بحران وزارت کشور

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام تشکیل ستاد بحران وزارتخانه برای بررسی و امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه از آمادگی کامل مجموعه های تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی همچون هواپیمایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان راهداری و راهداری استان و استان های همجوار کرمانشاه خبر داد و گفت: جزئیات و گزارش اقدامات انجام شده به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارتخانه درباره تشکیل ستاد بحرانی که به دستور وزیر راه و شهرسازی در پی وقوع زلزله ۶.۴ تشکیل شده  است توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: پس از وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری که در ساعت ۲۰ امشب در کرمانشاه رخ داد در اولین ساعات پس از وقوع با دستور وزیر محترم راه و شهرسازی ستاد بحران تشکیل شد و به تمام سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه دستور داده شد تا به صورت آماده باش درآیند.

وی ادامه داد: با مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و تمامی حوزه های زیرمجموعه صحبت های لازم انجام شده است و این مجموعه در آمادگی کامل بسر می برد. همچنین، مسیرهای شبکه اصلی تردد باز به غیر از مسیر پاتاق که ریزش کوه در آنجا رخ داده است که خوشبختانه با تلاش و کوشش همکاران ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این مسیر نیز باز شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: در مجموعه سازمان هواپیمایی نیز سریعا ستاد بحران تشکیل شد. و زیرساخت های هواپیما و فرودگاه های کرمانشاه و استان های همجوار بررسی شده تا ببینیم در چه شرایطی هستیم و در صورت نیاز چه ناوگانی را باید به منطقه اعزام کنیم.  در عین حال، هماهنگی با ایرلاین ها به ویژه با هما نیز انجام شده است تا در صورت نیاز این اعزام به فوریت انجام شود.

آدم نژاد تاکید کرد: با سازمان مدیریت بحران وزارت کشور هماهنگی های لازم انجام شده و آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ستاد و استان ها به آنها اعلام شده است.

وی ادامه داد: با مدیران راه و شهرسازی استان های کرمانشاه، ایلام و همدان صبحت شده است و هر سه مجموعه به صورت آماده باش قرار دارند و استعدادهای وزارت راه و شهرسازی به صورت آماده و فعال در استان کرمانشاه و استان های همجوار است تا اگر مشکلی بود به عنوان کمک به محل اعلام و اعزام شوند.

این مقام مسئول همچنین گفت: در حال حاضر مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ستاد بحران حضور دارد و در حال ارایه گزارش در این زمینه است.

وی افزود: اکیپ های راهداری نیز برای بازدیدهای میدانی و امدادرسانی در راه های روستایی و فرعی هم اعزام شده اند و گزارش تمامی اقدامات از سازمان ها و مجموعه ها ادر اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نظر شما