شناسهٔ خبر: 61643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان خبر داد:

بازگشایی محور خرم‌آباد به پلدختر/تخریب بخشی از ابنیه و کناره پل‌ها در اثر سیلاب/روان شدن تردد در همه محورهای استان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با تشریح آخرین وضعیت وقوع سیلاب و آبگرفتگی در معابر و محورهای استان، از باز بودن همه محورها خبر داد و گفت: به علت بارندگی‌های شدید و سیلاب و تخریب جاده‌ها، بخشی از ابنیه فنی و کناره پل‌ در چند شهرستان‌ و روستا، تلاش‌های راهداری بر رفع بحران تمرکز یافت و محورهای استان مسدود نشد.

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طی بارندگی‌های روزهای گذشته بیشترین تمرکز بر ۴ شهرستان جنوبی مانند کوهدشت، پلدختر، رومشکان و چگنی بود که خسارتی را به جاده‌ها وارد کرد، به ویژه در محور اصلی خرم‌آباد به سمت پلدختر که در چندین نقطه ریزش کوه را داشتیم و برخی از کناره‌های پل تخریب شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش راهداری محور خرم‌آباد به سمت پلدختر در کمتر از ۴ ساعت بازگشایی شد و از ساعت ۸ شب که خبر بسته شدن را دادند تا ساعت ۴ صبح محور کاملا بازگشایی شده بود.

شرفی اضافه کرد: این محور بازگشایی مجدد و بازدید شد و نواقص مانده برطرف شد. سنگ‌های بزرگ با پیکور خرد و به کنار جاده منتقل شد. در برخی از پل‌ها خصوصا در باند جدید بخشی از ابنیه فنی تخریب و با تلاش همکاران ایمن‌سازی صورت گرفت.

 مدیرکل راهداری این استان درباره تخریب پل دیگری در این استان گفت: پل روستایی با دهانه ۲ متری و ارتفاع یک و نیم متر به دلیل حجم زیاد آبی که از آن عبور می‌کرد تخریب شده است و در تلاشیم تا ارتفاع آن را بیشتر کنیم که در بارندگی‌های آینده آسیب نبیند.

شرفی درباره خسارت‌های وارده بر ابنیه فنی و جاده‌های روستایی تصریح کرد: خسارت‌هایی که به راه‌های روستایی و ابنیه فنی وارد شده است، به شکلی نیست که منجر به مسدود شدن مسیرها شود، ولی نیاز به ریزش‌برداری، لایه‌روبی پل‌ها و مرمت جزیی ابنیه فنی دارد و با توجه به بارندگی‌های هفته‌های آینده در تلاشیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه هیچ انسدادی در محورهای استان رخ نداده است، توضیح داد: در محورهای شمالی استان مانند شهرستان‌های خرم‌آباد به سمت بروجرد، درود، الیگودرز و ازنا، غالبا ریزش برف داشتیم که با ورود به موقع همکاران اجازه ندادیم مساله خاصی در محورها رخ دهد.

 شرفی اضافه کرد: متاسفانه شب گذشته در گردنه رازان دو تریلی به دلیل عدم استفاده از زنجیر چرخ قیچی کردند  که بلافاصله محور باز شد و هیچ مشکلی انسدادی به وجود نیامد. در این محور تردد ابتدا کند شد و بعد روا‌ن‌تر ادامه یافت و انسداد و بسته شدن رخ نداد./

نظر شما