شناسهٔ خبر: 61656 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش برف در محورهای شمال و شمال شرقی کشور / افزایش دما در استان های ساحلی خزر

آب و هوا- هواشناسی سامانه بارشی فعال در کشور امروز در شرق هرمزگان، شرق کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق یزد سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، سامانه بارشی فعال در کشور امروز در شرق هرمزگان، شرق کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق یزد سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

فعالیت این سامانه در خراسان شمالی، برخی نقاط خراسان رضوی، شرق سمنان و گلستان به صورت بارش باران، ورزش باد و در مناطق کوهستانی به صورت برف بوده و در این نواحی لغزندگی و مه آلودگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

امروز همچنین بارش پراکنده در برخی نقاط استان‌های واقع در نواحی غربی، مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، شرقی و زاگرس مرکزی رخ داده و از اواخر وقت از میزان ابرناکی در این نواحی کاسته می‌شود.

سامانه فوق روز سه‌شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد سبب بارش پراکنده شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما همراه با وزش باد جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس در روز سه‌شنبه مواج است.

لازم به ذکر است در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما