شناسهٔ خبر: 61669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان يزد گرفت:

بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ابرکوه در اداره کل راه وشهرسازی استان یزد

جلسه دراین نشست، فرماندار، شهردارواعضای شورای شهرابرکوه ومهردشت، با مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد دیدار وبه بررسی مسائل و مشکلات این دو شهر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان یزد در ابتدای این نشست، کاظمی نسب فرماندار این شهرستان به طرح مسائل ومشکلات هردوشهر پرداخت وافزود: ده درصد سهم شهرداری درمسکن مهر،درخواست واگذاری اراضی جهت معوض اجرای پروژهای عمران شهری، ساخت راه و کمر بندی، تامین زمین جهت پارک و فضای سبز مهردشت ، معرفی پروژههای بازآفرینی و تسریع در تهیه طرح های توسعه شهری این شهرستان از جمله عناوین درخواست های این شهرستان می باشد وی از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا در این خصوص مساعدت لازم را برای این شهرستان منظور نمایند.

در ادامه نقصان محمدی در این نشست با عرض خیرمقدم و تبریک عید نبی اکرم ص گفت: شهرستان ابرکوه با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی و نقشی  که در نزدیک نمودن ۲ فرهنگ  استان های فارس و یزد ایفاء می نماید از جمله شهرستانهایی است که  با سبقه تاریخی اش همیشه مورد توجه مسئولین استان می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به درخواست های مطرح شده در این جلسه  افرود: درحوزه راهسازی سعی کرده ایم با توجه به کمبود اعتبارات، بخشی از راه اسفند آباد- صفا شهر را عملیاتی کنیم و ادامه آن را در دستورکار قرار  داده ایم که انشالله به کمک و حمایت فرماندار محترم بتوانیم  حوزه راهسازی این شهر ستان را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی که توسط یگان حفاظت این شهرستان صورت می گیرد و باعث حفظ حقوق بیت المال می گردد افزود: با پیگیری هایی استان در خصوص حل مشکلات اراضی تصرفی سالهای قبل" قانون سامان دهی اراضی تصرفی"  ابلاغ شده و این اداره کل آمادگی دارد تا در جهت حل مشکل مردم  بر اساس این قانون عمل نماید.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد ما اعتقاد داریم زمین باید درخدمت آبادنی شهر باشد و برای این منظور آمادگی داریم هرگونه مساعدتی را بر اساس درخواست شهرداری ها  برای توسعه آبادانی شهر انجام دهیم.

در ادامه این نشست به موضوع طرح های بازآفرینی در آن شهرستان پرداخته شد و مقرر شد موارد و درخواست های مربوط به این حوزه را درستادشهرستانی  باز آفرینی شهری مصوب نموده و جهت عملیاتی نمودن این طرح ها دراستان پیگیری نمایند.

قبل ازسخنان نقصان محمدی هرکدام از حاضرین این جلسه به نوبت به بیان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود پرداختند.

نظر شما