شناسهٔ خبر: 61695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی مطرح کرد:

راه روستایی ابتدیی‌ترین و از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه است/نیاز به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های جاده روستا

احداث راه روستایی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه‌های راه‌های روستایی به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: راه روستایی به عنوان ابتدایی‌ترین و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه موجب تسهیل در فراهم نمودن امکانات و اقلام مورد نیاز به شمار می‌آید و از این حیث در کاهش مهاجرت روستائیان به شهر و حتی مهاجرت معکوس موثر است.

علی علیمردانی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی، درباره آخرین وضعیت راه‌های روستایی استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اعتبارات در حوزه راه‌های روستایی بیشتر معطوف به ساخت است  و در خصوص مرمت و تعمیر و نگهداری راه‌های روستایی این فعالیت در حوزه کاری راهداری است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد پروژه‌های راه روستایی و پروژه‌های در دست اجرا توضیح داد: در حال حاضر در سطح استان تعداد ۶۷ پروژه فعال بوده و در حال اجرا است که بیشتر مربوط به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان و مناطق مرزی است .

این مدیر استانی با اشاره به وضعیت روکش آسفالت‌ها در محورها و میزان اعتباراتی که برای تکمیل پروژه‌ها مورد نیاز است، افزود: این روزها با توجه به تعدد کارخانجات آسفالت در سطح استان و امکان تولید آسفالت گرم شاهد کیفیت بهتر روکش راه‌های روستایی نسبت به گذشته هستیم و جهت تکمیل این قبیل پروژه‌ها به اعتباری معادل ۳۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

علیمردانی درباره مزیت‌های اجرای پروژه‌ها در ایمنی و کاهش سفر و ارتقا و توسعه اقتصاد شهر و روستا گفت: راه روستایی به عنوان ابتدایی‌ترین زیرساخت توسعه موجب تسهیل در فراهم نمودن امکانات و اقلام مورد نیاز به شمار می‌آید و از این حیث در کاهش مهاجرت روستائیان به شهر و حتی مهاجرت معکوس موثر است. ضمن آنکه ارتباط آسان و ایمن روستائیان به سایر نقاط باعث تسهیل در فروش محصولات و تولیدات مربوط به این مناطق شده و موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی مناطق مذکور خواهد بود. 

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین در صورت ایجاد شبکه راه‌های روستایی مطالعات در حوزه  راه‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که با ارتباط روستاها با هم بصورت شبکه از اتصال مستقیم روستا با شهر جلوگیری و مهاجرت کمتر شود و شرایط حمل و نقل عمومی برای روستاها شکل بگیرد./

نظر شما