شناسهٔ خبر: 6170 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه آبادان:

فرودگاه آبادان در حال توسعه است/ ترمینال جدید فرودگاه آبادان احداث می‌شود

عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های فرودگاه آبادان گفت: احداث ترمینال جدید نشان می‌دهد فرودگاه آبادان در حال توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فرودگاه آبادان، صبح امروز روز ۲۴ فروردین ماه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه آبادان بازدید کرد.

آخوندی ضمن بازدید از پروژه فرود اتوماتیک با ابراز خرسندی از نصب این دستگاه در فرودگاه آبادان گفت: در جریان سفر قبلی به فرودگاه آبادان نصب دستگاه مطرح شد که اکنون شاهد نصب آن هستیم.

آخوندی بیان داشت: نصب این دستگاه کمک شایانی به معضل کاهش دید افقی در شرایط خاص خواهد داشت.

وی افزود: پروژه‌های خوبی در فرودگاه آبادان در حال انجام است از جمله احداث ترمینال جدید و این نشان می‌دهد فرودگاه آبادان در حال توسعه است.

محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان در این بازدید گزارشی از شرایط و وضعیت عملکرد پروازی فرودگاه آبادان ارائه داد و گفت: در سال 93 فرودگاه آبادان میزبان بیش از 430 هزار مسافر و شاهد اعزام و پذیرش بیش از سه هزار و 900 فروند هواپیما بوده است.

وی در خصوص دستگاه فرود اتوماتیک گفت: سيستم كمك ناوبري آی‌ال‌اس (ILS) با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به فرودگاه آبادان اختصاص یافت.

رضایی ادامه داد: خرید، نصب و راه‌اندازی این دستگاه به‌صورت مشارکتی و از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.

وی اظهار داشت: عمليات اجرايي نصب دستگاه ILS آغاز شده است و در سال جاری با انجام وارسی پروازی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر فرودگاه آبادان در خصوص سایر پروژه‌های در حال انجام در فرودگاه از جمله احداث ترمینال جدید، احیا و ایجاد فضای سبز در مساحتی بیش از دو کیلومتر و بهسازی ترمینال فعلی توضیحاتی بیان کرد.

در این بازدید معاون عمرانی استانداری خوزستان، مدیرعامل، قائم مقام، اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه آبادان، فرماندار خرمشهر و سایر مسئولان شهری و استانی حضور داشتند.

اين دومین بازدید آخوندي وزير راه‌وشهرسازي از فرودگاه آبادان است به‌طوری‌که نخستین سفر وی به آبادان در مهر ماه سال 92 بوده است.

یادآور می‌شود؛ این بازدید در جریان حضور وزیر راه‌وشهرسازی در منطقه شلمچه و آغاز عملیات اجرایی خط آهن خرمشهر به بصره عراق با حضور مسئولان دو کشور انجام شد.

نظر شما