شناسهٔ خبر: 61732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون خبر داد:

افزایش ۶۸ درصدی تردد ناوگان صادراتی گلستان طی ۷ ماه امسال

محسن عامریون مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون در استان‌گلستان اعلام‌کرد: با عبور بیش از ۷۳۰۰ دستگاه ناوگان باری در ۷ ماه گذشته از مرز اینچه برون، شاهد رشد تردد ۶۸ درصدی ناوگان صادراتی نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از این گذرگاه جاده‌ای بودیم.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان ، محسن عامریون مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون گفت: در بخش ورود ناوگان واردات کالا نیز با توجه به کاهش میزان واردات پارسال از مدخل مرز جاده ای اینچه برون ، با رشد ۱۰۰درصدی از این مرز روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه در تردد مسافر شهریور و مهرماه نیز با افزایش روند رشد مواجه بودیم، خاطرنشان کرد:تردد کل کامیون های عبوری از مرز اینچه برون (مجموع ورود و خروج )نیز در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد رشد را در این بازه نشان می دهد.

عامریون ادامه داد: پایانه مرزی اینچه برون یکی از مرزهای فعال کشور در ماههای اخیر بوده به همین دلیل از صادرکنندگان درخواست می شود که تردد ناوگان باری خود را از این مرز انجام دهند تا شاهد پویایی بیشتر مرز باشیم.

وی در عین حال به صادرکنندگان قول مساعد داد که دستگاههای مستقر در پایانه مرزی خدمات لازم آنها را در اسرع وقت و بدون فوت وقت ارائه می دهند و با طرح های در دست اجرا بهتر از این هم خواهد شد.

پایانه مرزی اینچه برون با مساحت کل حدود ۴۹ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که تمام مرادوات بین دو کشور از طریق آن انجام می شود و حدود ۷۵ کیلومتر تا مرکز شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلومتر تا آق‌قلا و ۷۵ کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.

نظر شما