شناسهٔ خبر: 61770 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه:

هیچ یک از واحدهای ساخته شده در مناطق زلزله زده آسیب ندید

بازدید معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله زده کرمانشاه استاندار کرمانشاه اعلام کرد: هیچ یک از واحدهای ساخته شده توسط دولت، در زلزله 6.4 ریشتری اخیر آسیب ندیدند که جا دارد از مجموعه بنیاد مسکن بویژه شخص مهندس تابش تشکر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: یکی از چالشهای اصلی ما در تسریع بازسازی مناطق زلزله ‌زده، پس لرزه های متعدد و مستمر در منطقه بوده است.
بازوند گفت: هم اکنون تنها 9 نفر از مصدومان زلزله 6.4 ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر بستری هستند که خوشبختانه هیچ یک هم با آسیب حادی مواجه نیستند.
وی اظهار کرد: 6 هزار و 300 واحد مسکونی در زلزله سال گذشته در سرپل ذهاب تخریب شد اما شهرداری تاکنون 10 هزار و 400 پروانه ساخت صادر کرده که به خوبی نشان می دهد که تهدید زلزله، تبدیل به یک فرصت برای عمران و ساخت و ساز شهری است.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 98 ساخت و ساز شهرهای زلزله زده به پایان می رسد که تمام تلاش خود را می کنیم که این زمان کوتاهتر شود.
وی گفت: مجموعه تسهیلات پرداخت شده و سود وام‌های امهال شده قریب 11هزار میلیاد تومان است.
استاندار کرمانشاه افزود: در راستای جبران خسارت به زیرساختها تاکنون 700 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ کرده که بیش از 53 درصد از خسارات وارد شده است.
به گزارش ایرنا وی در پایان گفت: بازگشایی مرز خسروی تسکینی بر آلام مردم مرزنشین مناطق زلزله ‌زده است که از دکتر جهانگیری توقع داریم در این زمینه تاثیرگذار باشند.