شناسهٔ خبر: 61801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

اجرایی شدن ۷پروژه بهسازی دربافت تاریخی گرگان

حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از اجرایی شدن ۷ پروژه با هدف مرمت و بهسازی در بافتهای تاریخی محدوده های مرکزی شهر گرگان در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی  اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان ، حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل بهسازی تکیه نو دوشنبه‌ای، بهسازی تکایای ضلع شرقی میدان پاسرو، بهسازی جداره تکیه و ضلع شرقی مرکزمحله نعلبندان، حذف الحاقات و بهسازی امامزاده نه تن،مرمت اضطراری مسجد تاریخی صالحیه سرچشمه ، ساماندهی ، بهسازی ضلع غربی محله دربنو و ساماندهی و بهسازی محوطه غربی مدرسه تاریخی صالحیه در سرچشمه گرگان می باشد.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه ها را بهره‌برداری و ایجاد پایدار و ایجاد گردش اقتصادی جهت منافع اهالی ساکن در بافت و تشویق آنها جهت سرمایه گذاری در بهسازی املاکشان ذکر نمود.

دبیر ستاد باز آفرینی شهری  استان گلستان افزود: بابت اجرای پروژه های مرمتی اشاره شده ۱۲۰۰۰  میلیون ریال از محل  اعتبار ملی  تخصیص داده شده که در شرف انعقاد قرارداد است و بزودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

شهرستان گرگان شامل ۱۵۰ هکتار بافت تاریخی است.

نظر شما