شناسهٔ خبر: 61895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختياري تاکید کرد:

توجه حداکثری به بافت فرسوده و احیا این مناطق در استان چهارمحال وبختیاری

داریوش حسینی مدیرکل راه وشهرسازی استان بر توجه حداکثری به بافت فرسوده و احیا این مناطق در استان چهارمحال وبختیاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری ، داریوش حسینی مدیرکل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری در این خصوص گفت: در حوزه بازآفرینی شهری و توجه به احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان طرح‌های اجرایی در دست اقدام است.

وی، با بیان اینکه ۱۸شهر چهارمحال و بختیاری با جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر مجموعاً دارای یک هزار و ۹۲ هکتار محدوده بافت ناکارآمد هستند، ادامه داد: این شهرها دارای ۲۴۰ هزار و ۷۴۵ واحد مسکونی هستند که از این تعداد ۱۴۰ هزار و ۷۴۸ واحد نیاز به مقاوم‌سازی و احیاء دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرایی شدن دستور و تاکید رئیس جمهور مبنی بر بازآفرینی شهری در کل کشور را نیازمند همکاری و همراهی همه بخش‌های مرتبط با این موضوع دانست.

اقبال عباسی در نشست با هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، ضمن تبیین راهکارهای بازسازی بافت‌های فرسوده در سطح استان، اجرایی شدن دستور و تاکید رئیس جمهور مبنی بر بازآفرینی شهری در کل کشور را نیازمند همکاری و همراهی همه بخش‌های مرتبط با این موضوع دانست.

استاندار خاطرنشان کرد: در این راستا مدیران اجرایی باید توجیه و ترغیب شوند و برای مردم و ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب صورت پذیرد.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار شهرکرد و نماینده انبوه سازان نیز حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، آغاز جلسات بررسی دستورالعمل اجرایی بازآفرینی شهری از استان چهارمحال و بختیاری را نوید بخش اقدامات خوب در استان دانست و از آمادگی ارایه تسهیلات بانکی مناسب و معافیت‌های مربوطه عرصه ساخت و ساز به انبوه‌سازان و بخش خصوصی خبر داد.

نظر شما