شناسهٔ خبر: 61941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت باز آفرینی شهر و مسکن راه و شهرسازی استان خبر داد:

تخصیص اعتبار هفت هزار میلیون ریالی بابت طرح بازآفرینی کوی محتشم گرگان

اسدالله پناه یزدان سرپرست معاونت باز آفرینی شهر و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در احداث سرای محله و توانمند سازی کوی محتشم در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسدالله پناه یزدان با اعلام این خبر اظهار داشت: این اداره کل با هدف ارتقای توانمند سازی اقتصادی، ظرفیت سازی اجتماعی ساکنین و توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله ای در سالجاری اقدام به مشارکت و همکاری با شهرداری گرگان در احداث سرای محله و توانمند سازی ساکنین محدوده های ناکار آمد شهری می کند.

وی اجرای اینگونه طرح ها را تحت قالب باز آفرینی شهری عنوان و افزود: در سال های گذشته  اقدامات خوبی در شهرستان گنبد در محلات افغان آباد و بدلیجه در این زمینه به عنوان پایلوت کشوری صورت گرفته است .
پناه یزدان ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده جهت اقدامات ذکر شده در کوی محتشم گرگان را ۷۰۰۰ میلیون ریال عنوان نمود ضمناً  اظهار داشتند استان گلستان داری ۱۹۳۹ هکتار بافت ناکار آمد فرسوده شهری است که نیاز به همراهی موثر اعضاء  ستاد بازآفرینی شهری استان در این راستا اجرایی نمودن اهداف در نظر گرفته شده در محلات هدف را دارد .