شناسهٔ خبر: 61957 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون اول رییس جمهور:

حیات حمل و نقل کشور با اتکا به صنعت بیمه میسر است

سخنرانی جهانگیری معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و هدف قرار گرفتن نظام بانکی و بیمه‌ای کشور، گفت: صنعت بيمه كشور تجربه خوبي در دوره تحريم گذشته دارد و انتظار ما از صنعت بيمه اين است كه بخش حمل و نقل كشور بتواند با اتكاء به اين صنعت به حيات خود ادامه دهد و هيچ نفتكش و كشتي حمل و نقلي نبايد به دليل عدم برخورداري از بيمه مطمئن با مشكل مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، دكتر اسحاق جهانگيري امروز در بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه با تبريك روز بيمه به همه فعالان صنعت بيمه سراسر كشور، با يادآوري اينكه ايران در شمال و جنوب كشور از سواحل طولاني برخوردار است و با ۱۵ كشور همسايگي دارد، خاطر نشان كرد: ايران از طريق خطوط ريلي از چين تا اروپا به راه آهن متصل است و از طريق مسير جاده اي نيز با همه كشورهاي اطراف ارتباط دارد و امكان ندارد كه كشوري مانند ايران با اين ظرفيت ها را بتوان حبس و تحريم كرد.

معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه صنعت بيمه كشور بايد در اين شرايط بيش از گذشته نقش‌آفرين باشد، افزود: دولت نيز در كنار صنعت بيمه خواهد بود و اختصاص چند ميليارد دلار براي صنعتي مثل بيمه كه مي خواهد خدمات گسترده اي در كشور ارائه دهد، براي دولت كار چندان دشواري نيست.

وي ادامه داد: صنعت بيمه كشور تجربه خوبي در دوره تحريم گذشته دارد و انتظار ما از صنعت بيمه اين است كه بخش حمل و نقل كشور بتواند با اتكاء به اين صنعت به حيات خود ادامه دهد و هيچ نفتكش و كشتي حمل و نقلي نبايد به دليل عدم برخورداري از بيمه مطمئن با مشكل مواجه شود.

جهانگيري صنعت بيمه را از پايه هاي اصلي اقتصاد كشور برشمرد و اظهار داشت: صنعت بيمه در كنار بورس و بانك، سه پايگاه اصلي پيشرفت هستند كه مي توانند سياست هاي اقتصادي و توسعه اي كشور را عملياتي كنند.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه مهمترين اولويت كشور توسعه پايدار و همه جانبه است، تصريح كرد: در توسعه پايدار آنچه بيش از ساير موضوعات بايد مورد توجه واقع شود، توسعه اقتصادي است و اقتصاد ايران بايد متناسب با جايگاه ممتاز كشور و ملت از وضعيت مناسبي برخوردار باشد.

وي با تاكيد بر اهميت اقتدار كشور در همه زمينه ها در منطقه پر آشوب خاورميانه، خاطر نشان كرد: اگر امروز اقتدار ايران در منطقه به چالش كشيده شود، قطعاً منطقه مهم خاورميانه و خليج فارس دچار بحران و آشوب خواهد شد و اين موضوعي نيست كه دنيا بتواند از كنار آن به سادگي عبور كند زيرا حضور ايراني مقتدر در منطقه مي تواند كمكي بزرگ و جدي به ثبات و امنيت منطقه باشد.

دكتر جهانگيري افزود: ما وظيفه داريم در كنار افزايش اقتدار سياسي كشور، اقتصاد را نيز توسعه دهيم. اقتصادي كه قادر باشد به چالش هاي مهم و اساسي كشور نظير مقابله با بيكاري پاسخگو باشد.

وي ثبات اقتصادي را پيشنياز هر اقدام توسعه اي دانست و افزود: تورم، سود بانكي و نرخ ارز از مؤلفه هاي ثبات اقتصادي هستند و فعالان اقتصادي از سياستگذاران كشور انتظار دارند كه اين مؤلفه ها با ثبات باشند تا بتوانند فعاليت مناسبي داشته باشند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه هدف اصلي تحريم هاي آمريكا ضربه زدن به اقتصاد كشور و فشار بر زندگي مردم است، گفت: تجربه تحريم در كشورهاي مختلف نشان داده كه در دوران تحريم ها بيشترين فشار و آسيب متوجه بيماران، كودكان، سالمندان و اقشار ضعيف جامعه است و اينكه آمريكا ادعا مي كند كه در تحريم ها دولت ايران را هدف قرار داده و به بيماران و اقشار ضعيف فشار وارد نمي كند ادعايي كذب و دروغ است.

جهانگيري تصريح كرد: مديران و فعالان اقتصادي بايد در دوره تحريم بصورت تمام وقت و شبانه روزي تلاش كنند و مدير بي انگيزه و فعال اقتصادي منفعت طلب نمي توانند خدمتگزار خوبي براي كشور باشند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه آمريكا در تحريم ها عليه ملت ايران بخش هاي مهم كشور را مورد هدف قرار داده است، اظهار داشت: فروش نفت، جابه جايي پول و حمل و نقل كالا از بخش هايي است كه آمريكا در تحريم ها بر آن تمركز كرده و ما نيز در مقابل روي همين نقاط ايستادگي كرده ايم تا شرايط را به خوبي پيش ببريم.

 در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از تعدادي اينشورتك هاي (فناوري هاي بيمه اي) فعال در صنعت بيمه رونمايي شد.

برچسب‌ها: