شناسهٔ خبر: 62069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان خبر داد:

بهره برداری از دو پروژه راهسازی و راهداری

اقتتاح با حضور رحیمی معاونت محترم هماهنگی و امور عمرانی استانداری فارس دو پروژه راهداری و راهسازی در حوزه استحفاظی این اداره کل به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان ، با حضور رحیمی معاونت محترم هماهنگی و امور عمرانی استانداری فارس دو پروژه راهداری و راهسازی در حوزه استحفاظی این اداره کل به بهره برداری رسید.

باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در آئین بهره‌برداری از این پروژه‌ها عنوان داشت: سه راهی ارد در نقطه اتصال چندین شهرستان جنوبی استان فارس قرار گرفته و جهت حفظ ایمنی هر چه بهتر خودرو های عبوری طرح  نصب روشنایی سه راهی ارد در دستور کار قرار گرفت و با بیش از ۹پایه روشنایی با اعتباری بالغ ۸۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید .

در ادامه مدیر کل راه وشهرسازی لارستان در خصوص بهسازی محورلار – لامرد حد فاصل  فداغ  - بیرم تصریح کرد : یکی از مهمترین پروژه های سال های اخیر این اداره کل بهسازی این محور بود که ۳ کیلومتر از مسیر به صورت چهارخطه و ۶ کیلومتر ازمحور نیز با مشخه راه اصلی بهسازی شد و با اعتباری بالغ بر ۱۲۴ میلیارد ریال به اتمام رسید.

باقری فرد در جریان بازدید از دو تونل شهدای خلیج فارس گراش و شهید باقری لامرد افزود: در محور لار- لامرد دو گردنه صعب العبور و پرحادثه قرار دارد که با احداث این دو تونل ضمن کاهش زمان سفر مسیری ایمن و مطمئن در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه : تونل شهدای خلیج فارس به طول ۸۶۰ متر در حد فاصل ارد  - فداغ واقع شده و عملیات حفاری این تونل به پایان رسیده ، افزود :  بیش از ۵۰۰ متر عملیات کف برداری آن نیز انجام شده است و تونل شهید باقری نیز به طول ۲۶۵۰ متر از پیشرفت بسیارخوبی برخوردار است و عملیات شاتکریت(استحکام بخشی  توسط الیاف‌های بتنی) لایه اول به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات شاتکریت لایه دوم آن نیز در حال انجام است و نصب روشنایی این تونل نیز در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار بوده و امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی آن نیز شروع شود.