شناسهٔ خبر: 62085 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود؛

دوره آموزشی آشنایی با طراحی سیستم‌های اسپرینکلر

پوستر دوره آموزشی آشنایی با طراحی سیستم‌های اسپرینکلر به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ۲۰ تا ۲۱ آذر ماه سال جاری در محل سالن پاکدامن مرکز برگزار ‌می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عناوین  موضوعی این دوره آموزشی شاملِ مقدمه ای بر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، انواع سیستمهای اسپرینکلر، تجهیزات و اجزاء سیستم اسپرینکلر،طبقه‌بندی مکان‌ها با توجه به خطر، جانمایی و فاصله بین اسپرینکلرها، فاصله اسپرینکلرها از موانع، ترکیب و پیکربندی شبکه لوله کشی، مفاهیم هیدرولیک، تئوری محاسبات هیدرولیکی و حل مسئله نمونه و مروری بر قوانین اطفاء سازمان آتش‌نشانی  است.

دکتر سعید بختیاری، مهندس حسام طاووسی و مهندس البرز تفویضی از مربیان این دوره آموزشی هستند.

علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام به صفحه الکترونیکی مرکز www.bhrc.ac.ir  مراجعه نمایند. 

گفتنی است، اسپرینکلر جزئی از سامانه پاششی اطفای حریق است و زمانی که اثری از آتش‌سوزی را تشخیص دهد، مانند وقتی که دما از میزان مشخصی فراتر رود، آب را تخلیه می‌کند. اسپرینکلر آتش‌نشانی به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود و در هر سال در سراسر جهان بیش از ۴۰ میلیون اسپرینکلر نصب می‌گردد. در ساختمان‌هایی که توسط اسپرینکلر آتش حفاظت شده و دارای طراحی و نگهداری استاندارد باشد، بیش از ۹۹ درصد از آتش‌سوزی‌ها به تنهایی توسط اسپرینکلر کنترل می‌شود.