شناسهٔ خبر: 6211 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی آزادراه قائم‌شهر-ساری به زودی / امکان سنجی حمل مصالح مورد نیاز احداث آزادراه از طریق شبکه ریلی

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه قائم شهر-ساری به طول حدود ۴۵ کیلومتر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: علت اصلی اجرای این پروژه کاهش بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به شمال کشور است، به همین دلیل در حال حاضر برای اولین بار امکان سنجی حمل مصالح مورد نیاز برای احداث این مسیر به میزان ۵ میلیون مترمکعب از طریق شبکه ریلی در دست بررسی است تا روند احداث این آزادراه باعث اختلال و ترافیک در مسیر موجود نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن بیان این خبر افزود: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر صرفا محدود به احداث پروژه ها نیست و تمامی مسائل جانبی چگونگی احداث نیز مدنظر قرار می گیرد تا روند اجرای پروژه سبب ایجاد مسائل و مشکلات منطقه ای نشود و آسایش مردم تحت تاثیر قرار نگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از شبکه ریلی در حمل مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه را علاوه بر کاهش ترافیک، در حفظ محیط زیست نیز بسیار موثر دانست و گفت: احداث پروژه های زیرساختی حمل و نقل به حجم عظیمی از مصالح نیازمند است که حمل آنها از نقاط مختلف کشور به محل پروژه خود فرآیندی جداگانه را می طلبد.

نورزاد ادامه داد: با توجه به واقع شدن این آزادراه در حاشیه یکی از مسیرهای پرتردد کشور و با توجه به بافت طبیعی مناطق همجوار، استفاده از شبکه ریلی برای حمل مصالح مورد نیاز نه تنها در اضافه نشدن به حجم ترافیکی مسیر موجود کمک می کند، بلکه در کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست نیز اثرگذار است.

وی بهره برداری از آزادراه قائم شهر-ساری را که به صورت ۶ خطه احداث می شود سبب کاهش بارترافیکی شهرهای قائم شهر و ساری، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، تسهیل در ترافیک شرق به غرب استان مازندران و بالعکس دانست و اضافه کرد: ارزش اقتصادی بهره برداری از این پروژه در طول دوره بهره برداری بر اساس برآوردها بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ۳ تبادل بزرگ، ۱۴ پل رودخانه ای بزرگ، ۱۶ گذر غیرهم سطح، ۲۰۷ پل آبرو و ۳ کیلومتر تونل رفت و برگشت را از جمله احجام و ابنیه فنی این پروژه عنوان کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما