شناسهٔ خبر: 62113 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد:

اتمام عملیات حفاری بزرگترین تونل محور سنندج- مریوان/ کوتاه‌ شدن ۲۵ کیلومتری مسیر

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور سنندج- مریوان از اتمام عملیات حفاری تونل باغان خبر داد و گفت: با اتمام عملیات اجرایی این تونل علاوه بر حذف گردنه‌های صعب العبور، محور سنندج- مریوان ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در سفر به استان کردستان از اتمام عملیات حفاری تونل باغان به طول ۱۸۸۰ متر خبر داد و گفت:‌ این تونل در محور سنندج- مریوان واقع شده که امروز عملیات حفاری آن به اتمام رسید و عملیات لاینینگ آن نیز در ۱۱۰۰ متر تکمیل شده است.

معاون وزیر راه  وشهرسازی تونل باغان را به عنوان بزرگترین تونل این محور معرفی و اضافه کرد:‌ این تونل یکی از بخش‌های مهم و حیاتی محور سنندج- مریوان است که موجب حذف یکی از گردنه‌های صعب‌العبور محور می‌شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی این تونل که یکی از قسمت‌های اصلی و دشوار پروژه بود با رعایت ایمنی کامل به اتمام رسید.

خادمی سنندج- مریوان را یکی از محورهای مواصلاتی مهم غرب کشور  دانست و گفت:‌ این مسیر به طول ۱۳۰ کیلومتر دارای سه دستگاه تونل  است که  عملیات اجرایی دو دستگاه آن به طول‌های ۱۳۳۰ متر و ۴۲۰ متر به اتمام رسیده است و با اتمام عملیات اجرایی تونل باغان، علاوه بر حذف گردنه‌های مسیر، با احداث  واریانت‌های محور، فاصله سنندج تا مریوان به ۱۰۵ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: ارتقای مشخصات فنی و  هندسی  این محور به دلیل تردد فراوان و ترافیک بالا و همچنین قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و حادثه‌خیز  از اولویت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر راه  وشهرسازی تکمیل این محور و بهره‌برداری از آن را موجب کاهش چشمگیر تصادفات اعلام و اظهار داشت: با احداث واریانت‌های مسیر زمان سفر در این مسیر با ۵۰ درصد کاهش به حدود ۷۵ دقیقه می‌رسد.