شناسهٔ خبر: 62116 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مديرعامل سازمان بنادر مطرح كرد؛

منطقه ويژه اقتصادی در بندر فريدونكنار ايجاد می‌شود/ايجاد دالان‌های تجاری دوطرفه ميان استان‌های شمالی و كشورهای حاشيه خزر

محمد راستاد معاون وزير راه و شهرسازی گفت: از تمام فعالان اقتصادی استان‌های شمالی کشور می خواهیم که از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه و خارج از منطقه استفاده کنند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد راستاد در بازدید از بندر تجاری فریدونکنار، افزود: استفاده بهینه از حداکثر ظرفیت بنادر کشور از برنامه های محوری سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که با جدیت دنبال می شود.

وی با تاکید بر این که ظرفیت‌های بنادر شمالی نمی تواند و نباید تنها متکی به واردات باشد، گفت: باید از این ظرفیت برای صادرات نیز استفاده شود و دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد شود.

بنادر شمالی بخش مهم توانمندی و ظرفیت های خود را به ترانزیت و صادرات تخصیص دهند 

راستاد توضیح داد: بنادر شمالی از جمله فریدونکنار باید بخش مهم توانمندی و ظرفیت های خود را به ترانزیت و صادرات تخصیص دهند و سازمان بنادر نیز بنا دارد که در حداقل زمان ممکن از حداکثر ظرفیت ممکن بنادر استفاده بهینه بشود. 

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه" باید در فرایند صادرات و ترانزیت به ویژه اقلام غیر نفتی از بنادر شمال کشور از تجار و بازرگانان در این بخش حمایت شود " ، از تمام فعالان اقتصادی استان‌های شمالی کشور خواست از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه و خارج از منطقه استفاده کنند. 

بندر امیرآباد می تواند برای دیگر بنادر الگو باشد

وی ادامه داد: بندر امیرآباد بهشهر با پس کرانه یک هزار هکتاری، تجربه موفقی از جذب سرمایه گذار و صادرات و ارزش افزوده در نوار شمالی بنادر کشور است که می تواند برای دیگر بنادر الگو قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برنامه این سازمان برای " فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار " خبر داد و گفت: بخشی از این بندر با کاربری گردشگری دریایی طراحی شده است و مستلزم جذب سرمایه گذار است و تلاش داریم تا این بخش را فعال کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دريانوردي، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه این سازمان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار خبر داد و گفت : برخورداری بندر فریدونکنار از شرایط منطقه ویژه اقتصادی، تقویت کننده جذب سرمایه گذار و فعالیت اقتصادی خواهد بود.

نظر شما