شناسهٔ خبر: 62178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان گلستان خبر داد:

اصلاح ۵۲۰ کیلومتر شیب شیروانی در محورهای استان گلستان/بهره‌برداری روشنایی تونل جدید «بابا امان»

علی پرتونیا رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان گلستان درباره آخرین وضعیت پروژه‌های ایمنی این استان گفت: سیستم روشنایی تونل "بابا امان" در محل محور بجنورد- شیروان به بهره‌برداری رسید و در ۸ ماه گذشته نیز ۵۲۰ کیلومتر شیب شیروانی در محورهای استان انجام شده است.

علی پرتونیا، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان گلستان، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های ایمنی این استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: قرارداد طرح و اجرای سیستم روشنایی تونل جدید بابا امان در سال ۹۴ به مبلغ اولیه پیمان ۵۶۰ میلیون تومان منعقد شد که با توجه به افزایش ۲۵ درصدی قرارداد تا مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان هزینه اجرای عملیات بود.

وی افزود: محل اجرای پروژه محور بجنورد- شیروان است که به بهره‌برداری رسیده است.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان گلستان با اشاره به عملکرد ۸ ماهه اداره ایمنی استان گلستان تا پایان آبان ماه سال جاری توضیح داد: خط‌کشی سرد در محورهای استان تا کنون به طول ۱۰۰۰ کیلومتر انجام شده و تا ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی جلو رفته است.

وی افزود: همچنین تا ۵۱۰ متر مربع علایم افقی در محورها نصب شده و پیشرفت فیزیکی کامل داشته است. همچنین ۵۲۰ کیلومتر شیب شیروانی انجام شده است و شیارهای لغزاننده و تجهیزات ایمنی ۱۲۰ کیلومتر از محورها ایمن سازی شده است.

این مدیر استانی درباره آخرین وضعیت حریم راه‌ها در استان نیز توضیح داد: تاکنون ۱۵۰ مورد تخلف در ۸ ماه گذشته شناسایی شده که از این تعداد ۹۷ مورد از طریق مراجع قضایی اخطار و پی‌گیری تخلفات صورت گرفته است./ 

نظر شما