شناسهٔ خبر: 62199 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نخستین کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل شد

جلسه نخستین کارگروه هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان به منظور ساماندهی فعالیت‌های دریایی متناسب با شرایط جوی دریای عمان در چابهار تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر تهک دریایی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در نخستین نشست کار گروه دریایی استان اظهار کرد: هم اینک کشتی های تجاری، توریستی، صیادی و نفت کش های زیادی از طریق بنادر جنوب استان در دریای عمان حضور دارند که فعالیت های دریایی آنها تابع شرایط جوی حاکم بر دریا و اقیانوس هند است.

محمدرضا سالاری فنودی ادامه داد: این فعالیت ها همواره تحت تأثیر شرایط آب و هوایی خاص بوده که مدیریت آنها را توسط نهادهای ذی ربط حساس کرده است.

وی افزود: اگر چه تا کنون بر اساس اطلاعات هواشناسی مدیریت فعالیت های دریایی در زمان های مختلف بویژه در زمان وقوع پدیده‌های مخرب انجام و عبور و مرور کشتی‌ها و قایق‌های صیادی در دریا کنترل می‌شده است اما پیرو درخواست‌های برخی فعالان دریایی برای استفاده از دریا در زمان‌های خاص تشکیل کارگروه دریایی پیشنهاد شد.

دبیر تهک دریایی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس مکاتبات و پیشنهادهای متولیان دریایی استان مقرر شد این کارگروه با حضور اعضای حاضر شامل نمایندگان اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره کل شیلات، فرماندهی دریابانی چابهار، اداره کل هواشناسی و اتحادیه صیادی تشکیل شود.

وی بیان کرد: این اعضا با توجه به فعالیت های دریایی مختلف مصوب می کنند که با وجود شرایط خاص حاکم بر دریا کدام قایق‌ها و کشتی‌ها اجازه ورود به دریا را داشته باشند و ورود کدام یک از آنها به دریا ممنوع است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با اشاره به درخواست نهادهای بهره‌بردار از خدمات هواشناسی برای راه‌اندازی ایستگاه جدید هواشناسی یا رادار گفت: هواشناسی به تنهایی نمی‌تواند سکاندار توسعه باشد چراکه محدودیت های اعتباری این امکان را از او سلب کرده است.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: برای توسعه شبکه پایش هواشناسی دریایی و ایجاد رادار هواشناسی نیازمند کمک دستگاه های بهره بردار خدمات هواشناسی هستیم تا با مشارکت آنان نیازهای این بخش تأمین شود.

نظر شما