شناسهٔ خبر: 62290 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن خبر داد:

استفاده از واگن‌های ایرانی در حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی طی ماه‌های آینده/ آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها در بخش ریلی ناچیز است

بابک احمدی معاون بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن با بیان اینکه «راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی عضو وابسته CIS شده است» گفت: در بحث مشکلات واگن‌های روسی نیز تا چند ماه آینده به طور کامل از واگن‌های ایرانی برای انتقال بار در حوزه بین‌الملل استفاده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بابک احمدی معاون بازرگانی و بهره برداری و عضو اصلی هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید کمسیون فنی و ایمنی از اداره کل راه آهن قم با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها در بخش ریلی ناچیز است گفت: بیشترین ثبات در تحریم‌های اخیر را حمل‌و‌نقل ریلی‌ داشته است و با همکاری شرکت‌های خصوصی برنامه‌های خوبی در این بخش شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی در استان قم برای انتقال بار به شبکه ریلی وجود دارد گفت: انتقال بخش از بار موجود در استان به شبکه ریلی مستلزم برگزاری جلسات توجیهی با صاحبان بار و برخی از ارگان‌های استانی است.

معاون بازرگانی و بهره برداری شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه ۱۹ میلیون تن بار در استان وجود دارد، افزود: از این ۱۹ میلیون تن باید ۵۰ درصد آن به ریل منتقل شود.

احمدی با تاکید بر عبور بخشی از قطار‌های باری کشور از راه‌آهن قم، ادامه داد: راه‌آهن قم با قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب می‌تواند در مقوله بار منشا بار باشد.

وی  از عضویت راه‌‌آهن ایران در کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) خبر داد و تصریح کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی عضو وابسته CIS شده است و در بحث مشکلات واگن‌های روسی نیز تا چند ماه آینده به طور کامل از واگن‌های ایرانی برای انتقال بار در حوزه بین‌الملل استفاده خواهیم کرد.

معاون بازرگانی و بهره برداری شرکت راه‌آهن گفت: در حوزه CIS کامیون وسیله مناسبی برای حمل بار نیست و پایه حمل‌و‌نقل در این حوزه حمل‌و‌نقل ریلی است بر همین اساس باید در جلب و انتقال بار به شبکه ریلی کوشا باشیم.

 طبق گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم وی در بخش دیگری از از سخنان خود تاکید کرد: رویکرد اصلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ایمنی است و نگاه به مقوله ایمنی نگاه ویژه و مهمی است.

برچسب‌ها:

نظر شما