شناسهٔ خبر: 62303 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر مطرح کرد؛

نقشه راه و سند توسعه بنادر تدوین می‌شود/ فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور در دستور کار /تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های توسعه‌ای بنادر بوشهر و گناوه

حمید خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: لازمه رسیدن به توسعه یافتگی، تدوین نقشه راه و سند توسعه، تکمیل و ساماندهی بنادر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرساز، حمید خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی همزمان با آغاز مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی ایران در بازدید از بنادر بوشهر و گناوه، گفت: با تکیه بر اقتصاد دریامحور می‌توان از موهبت الهی درسواحل شمال و جنوب کشور استفاده کرد به گونه‌ای که شاهد مناطق کمتر توسعه یافته در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: لازمه رسیدن به توسعه یافتگی، تدوین نقشه راه و سند توسعه، تکمیل و ساماندهی بنادر است که هم اکنون فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور برای افق ۱۴۰۴ در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و در حال انجام است.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی تاکیدکرد: طرح جامع بنادر ضمن بررسی دقیق و جامع ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور از سرمایه‌گذاری‌های نامناسب و موازی در بنادر کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، خلیلی با بیان اینکه بنادر بوشهر و گناوه از ظرفیت های خوبی جهت توسعه برخوردار هستند، اظهار داشت: امیدواریم با آغاز فاز دوم طرح جامع بنادر بازرگانی ایران، زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه بنادر استان بوشهر بیش از پیش فراهم شود.

نظر شما