شناسهٔ خبر: 62436 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در جزیره کیش در حال انجام است؛

برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور ۲۷۰ شرکت داخلی و ۱۸ شرکت خارجی/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ و قرار‌داد در حاشیه نمایشگاه دریایی

همایش نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران از امروز به مدت سه روز و با حضور ۲۳۰ شرکت خصوصی و دولتی و ۱۸ شرکت بین‌المللی تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷ در کیش آغاز کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران امروز با حضور محمد راستاد؛مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، امیردریادار خانزادی؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش، مظفری؛مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر؛ رستگاری؛ رئیس سازمان صنایع دفاعی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، مدیرعامل نفتکش، سفرای اندونزی و آفریقای جنوبی و جمعی از مسئولان و نمایندگان شهرهای ساحلی در جزیره کیش ایران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه توسط دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود و هدف آن فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های حوزه دریایی است.

صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحل، خدمات بندری اعم از لایروبی و سوخت‌رسانی، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات مشاوره‌ای، آموزش و تحقیقات دریایی، بیمه، بازرگانی، شیلات و آبزی‌پروری، کشتیرانی و بنادر و دریانوردی، از محورهای نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

 علی‌اکبر مرزبان؛‌ مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور درباره این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران به منزله اشاعه فرهنگ دریایی خواهد بود و محلی برای تعامل شرکت‌های فعال خصوصی و دولتی است که ارگان‌های دریایی را نیز می‌توان به آن اضافه کرد تا شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قرار‌دادهای مختلف در این بخش باشیم و علاوه بر این دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دریایی معرفی کنیم.

وی اظهارداشت: هدف کلان برگزاری این نمایشگاه دور هم جمع‌کردن شرکت‌هایی است که در حوزه خاص دریایی با بخش‌های متنوع فعالیت می‌کنند و نمایشگاه زمینه را جهت معرفی تولیدات، خدمات و نیز توانمندی‌های شرکت‌ها فراهم کرده است تا بتوانند با مذاکره چندجانبه تفاهم‌نامه و قرار‌دادهای مختلفی را در این نمایشگاه جامع، یکپارچه و با کیفیت مدنظر قرار دهد.

مرزبان اظهار کرد:‌ ۸۲۰۰ متر فضای مفید به نمایشگاه بین‌المللی دریایی اختصاص یافته است‌، ۲۷۰ شرکت خصوصی و دولتی در نمایشگاه بین‌المللی دریایی حضور دارند علاوه بر این ۱۸ شرکت بین‌المللی از هلند، آلمان، فرانسه، یونان، عمان، چین و تایوان در این نمایشگاه حضور دارند و انتظار این است که فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری جدید در حوزه دریایی ایجاد شود.

‌وی تخلیه و بارگیری در بنادر ایران و منطقه، توسعه و تجهیز ناوگان دریایی در ایران و منطقه، ساخت انواع شناورهای مختلف، تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات دریایی و بندری و نیز ساخت و نگهداری و بهره‌برداری در بخش تجهیزات فراساحل را از فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری در حوزه دریایی، عنوان کرد.

به گفته مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور‌ در فضایی که علیه ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا ایجاد شده است، نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با کیفیت بالا و کمیت مناسب برگزار می‌شود و از این طریق می‌توان به کشورهای دنیا و منطقه نشان داد که بدون توجه به تحریم‌های آمریکایی‌ها اقدامات و برنامه‌های مدنظر ایران پیش می‌رود که این مساله با بازخوردهای مثبتی در دنیا روبرو خواهد شد تا همه کشورها بدانند با وجود تحریم‌ها، کشورهای مختلف علاقه‌مند به مراوده و تعامل تجاری با ایران هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مرزبان گفت: برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی یکی از مطالبات جدی جامعه دریایی و بندری کشور بود، زیرا ما با تعدد نمایشگاه‌های دریایی روبرو هستیم و قرار بر این است تا نمایشگاه‌های مختلف با یکدیگر تجمیع شده و با مشارکت همه ارگان‌های دریایی نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برگزار شود.

نظر شما