شناسهٔ خبر: 62448 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن‌نیا مطرح کرد؛

مانع رشد تصادفات رانندگی می‌شویم/ ۴۸ میلیاردتومان از بیمه تکمیلی رانندگان پرداخت شده است/توزیع ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک از دیروز شروع شد/راهداری زمستانی پیش از وقوع بحران

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با انجام اقدامات مختلف و برنامه‌های ویژه جلوی رشد تصادفات رانندگی از بهمن ماه امسال گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا در نشست خبری دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای جلوگیری از افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اظهار کرد: طی نامه ای به دولت درخواست شد دبیرخانه کمیسیون راه ها در استان ها از ادارات کل راه و شهرسازی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شود زیرا به لحاظ کاری از ارتباط نزدیک‌تری به حوزه ایمنی برخوردارند.

وی افزود: با صورت گرفتن این اقدام و سایر اقدامات ویژه جلوی رشد تصادفات رانندگی از بهمن ماه امسال گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر چگونگی پیش بینی و اقدام در اجرای برنامه راهداری زمستانی امسال پیش از وقوع بحران، گفت: باید توجه داشت در صورتیکه اقدامات راهداری زمستانی پیش از شروع بارش‌ها به خوبی انجام نشود غافلگیر خواهیم شد به همین دلیل به استان های سردسیر تکلیف شده است تا اقدامات قبل از بارش را با هماهنگی سازمان هواشناسی انجام دهند.

وی تصریح کرد: به استان ها اعلام شده است که خط قرمز نگهداری راه‌ها در راهداری زمستانی قبل از شروع بارش‌ها است.

حسن نیا در ادامه آغاز هفته حمل و نقل را به خانواده بزرگ حمل و نقل کشور تبریک گفت و افزود: توجه به سهم ۹۰ درصدی حمل و نقل جاده ای که سهم بزرگی در اقتصاد کشور ایفا می کند مجبوریم که امروز بتوانیم بخشی از سیاست های سازمان را در اختیار جاده ها قرار دهیم.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان از تیرماه سال جاری به مطالبات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای بیان کرد: سازمان طی این مدت در راستای شفاف سازی دو عنصر مهم را تحت الشعاع قرار داده است و خود مسئولیت تنظیم روابط بین سه عنصر را در اختیار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت ۲۲ هزار شکایت در سامانه ۱۴۱ طی این مدت خبر داد و گفت: از ۴۳۰۰ شرکت حمل و نقل جاده ای ۱۱۲۴ شرکت پس از بررسی های حقوقی پلمپ شدند و سازمان برای آنکه بتواند صداقت خود را نشان دهد این چنین اقدامات را در دستور کار دارد به طوریکه حدود ۱۱ درصد شکایت ها در دست پیگیری قرار دارد و کمیسیون ماده ۱۲ در حال تهیه گزارش های تخلفات شرکت ها توسط کارشناسان خود است.

وی با اشاره به هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی هزینه بیمه تکمیلی رانندگان در طول سال، اظهار کرد: تاکنون ۴۸ میلیاردتومان از بیمه تکمیلی رانندگان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث فرمول تن کیلومتر و نکات ضعف و قوت آن گفت: ماتریس تعیین قیمت با ۴ میلیون عدد محاسبه شده است. اما اگر بگوییم که این فرمول هیچ مشکلی وجود ندارد، این گفته صحت ندارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه این نسخه مهم هزینه نگهداری وسیله نقلیه در طول سال و اقتصادی بودن آن است، خاطرنشان کرد: مسافت ها، ضرایب تعدیل مسافت در این فرمول درج شده و حدود ۳ میلیون مسیر- شناسایی و ابلاغ شده است.

وی در ادامه گفت: زین پس قیمت‌ها بر مبنای تن کیلومتر محاسبه می‌شود و به طور کامل بحث پشت بارنامه، پوشش داده می شود از این رو دیگر دچار مشکلات مربوط به این مساله نخواهیم شد.

حسن نیا از آغاز توزیع ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک از روز گذشته خبر داد و گفت: طی ماه های اخیر نزدیک به ۳۵۰ هزار حلقه لاستیک در اختیار ناوگان حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات بحث راهداری و نگهداری راه ها در فصل سرما، اظهار داشت: در خصوص راهداری زمستانی کشور، برای ارایه خدمات مطلوب به سه بخش تقسیم شده است و بر اساس میزان نیاز استان های پربارش امسال نزدیک به ۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در اختیار استان های تهران، البرز و مازندران قرار گرفته است که در مجموع با در اختیار داشتن حدود ۹ هزار دستگاه به انواع ماشین آلات به مردم در طول فصل سرما خدمات راهداری ارایه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی ۲۵۰۰ دستگاه ناوگان جاده ای در سال گذشته، گفت: به دنبال استمرار نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات حمل و نقل جاده ای این است که برخی از شرکت ها در زمان تصویب اساسنامه مالکیت ۴۰ دستگاه خودرو را اعلام کرده اند که بنا به پیگیری های انجام شده در مهرماه ۹۵ شرکت که تعداد ناوگان ملکی آنها با اساسنامه شرکت مطابقت نداشته تعطیل شده است، از این رو اعلام می کنیم که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر سر منافع مردم با کسی تعارف نخواهد داشت و شرکت‌ها تا پایان ماه جاری فرصت دارند خود را با اساسنامه وفق دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تقاضا برای سرمایه‌گذاری در ۷۰۰ مجتمع خدماتی- رفاهی در سطح راه های کشور بیان کرد: خوشبختانه شاهد وجود تقاضا در تمامی کریدورها هستیم و امیدواریم با توجه به توسعه شبکه بزرگراهی و آزادراهی سرمایه گذاران در این بخش جذب شوند.

وی افزود: یکی از نکات مهم در سرمایه گذاری مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، جانمایی و توجیه اقتصادی محور است که سازمان نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این مجتمع ها کمک های لازم را خواهد کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نیاز ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک در سال اذعان کرد: طی ۸ ماه گذشته به اندازه کف سازمان توزیع لاستیک صورت نگرفته است. اما با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول تهیه و توزیع لاستیک پیش بینی می شود تا پایان سالجاری ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در اختیار رانندگان قرار بگیرد.

نظر شما