شناسهٔ خبر: 62486 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت مطرح کرد:

تا عید غدیر کمربندی جنوبی تهران زیر بارترافیک می‌رود/ هنوز ریلی از سوی ذوب آهن وارد چرخه مصرف نشده است

نشست معاونان شرکت ساخت و توسعه در حوزه ساخت آزادراه‌ها و ریل از زیربار ترافیک رفتن کمربندی جنوبی تهران و استفاده از ۶۰ هزار تن ریل از سال ۹۲ تا امروز برای ساخت راه‌آهن در کشور خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت در نشست خبری امروز که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد خبر از پیشرفت فیزیکی مناسب کمربندی جنوب تهران داد و گفت: مراحل ساخت این کمربندی مطابق با زمان‌بندی درحال انجام است و با اینکه این پروژه دارای مشکلات مالی بوده اما کار به خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: نزدیک به ۸۰ کیلومتر از این کمربندی آسفالت شده و بقیه ابنیه فنی درحال اجرا است.

وی با تأکید براینکه عملیات اجرایی تقاطع مهم آبیک زیر آزادراه تهران – کرج آغاز شده است تصریح کرد: از تقاطع‌های دیگر مهم این پروژه می‌توان به تقاطع شمس‌آباد اشاره کرد که با سرعت در حال اجراست.

وی با اعلام خبر اینکه به پیشنهاد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ممکن است نام این کمربندی غدیر باشد اظهار کرد: امیدواریم که اگر تأمین منابع مالی این کمربندی به صورت درست انجام گیرد در عید غدیر سال آینده این کمربندی که طول آن ۱۶۰ کیلومتر است زیر بار ترافیک برود.

میرشفیع ادامه داد: کمربندی مذکور آزادراه ورامین – قم – گرمسار را به آبیک در آزادراه کرج – قزوین متصل کرده و از آزادراه تهران – قم و تهران – ساوه نیز عبور می‌کند که این کمربندی بزرگترین آزادراه تهران و البرز خواهد بود.

میرشفیع در بخش دیگری از صحبت‌های خود به استفاده از روکش بتنی در آزادراه‌های کشور اشاره کرد و افزود: ۵۰ کیلومتر از آزادراه شیراز- اصفهان و ۳۲ کیلومتر از آزادراه تهران – شمال با روکش بتنی اجرایی شده است و در صورت جوابگیری و کاهش هزینه‌ها در دیگر آزادراه‌ها نیز از این روکش استفاده خواهد شد.

همچنین مهندس خطیبی معاون توسعه راه‌آهن شرکت ساخت در نشست خبری امروز گفت: با اینکه قرارداد تولید ریل ملی با ذوب‌آهن امضا شده اما هنوز ریلی وارد چرخه مصرف نشده است و به همین خاطر ما در پروژه‌های خود تا کنون از ریل وارداتی استفاده می‌کنیم .

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا کنون ۶۰ هزار تن ریل برای ساخت راه آهن مصرف شده است گفت: تمامی ریل‌هایی که در این مدت مورد استفاده شرکت بوده است وارداتی بوده و برخی از آن‌ها توسط شرکت‌های سازنده و برخی دیگر توسط دولت خریداری شده است.

معاون شرکت ساخت با بیان اینکه ساخت راه‌آهن تهران – آمل از دستور کار خارج نشده است افزود: طی جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا بررسی‌های ابتدایی طرح آن امکان‌سنجی شود و از یک ماه گذشته مقدمات برای این امر آغاز شده است.

وی ادامه داد: بناست تا راه آهن تهران – آمل به صورت تندرو اجرایی شود و همین امر امکان‌سنجی آن را بسیار حساس می‌کند زیرا اگر این مسیر تندرو شود می‌تواند مکمل مسیر تندروی اصفهان – قم – تهران باشد که در حال اجراست./

نظر شما