شناسهٔ خبر: 62499 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

توسط اداره كل بنادر و دريانوردی سيستان و بلوچستان انجام شد؛

نجات جان دو غریق در آب‌های خليج چابهار توسط شناور ناجی

نجات غریق معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: دو غریق که در محدوده هتل لیپار اقدام به شنا کرده و از نظر ناپدید شده بودند توسط واکنش سریع مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طی تماس دریافتی از طرف مرکز کنترل ترافیک دریایی به مرکز (MRCC) مبنی بر مراجعه شخصی به این مرکز و تقاضای درخواست کمک نجات دو نفر از بستگان وی حدودا۴۰ ساله که ساعتی پیش اقدام به شنا در محدوده هتل لیپار نموده و ناپدید شده اند؛ شناور ناجی بلافاصله به موقعیت مورد نظر حرکت نمود.

 سیدحسن ابراهیمی در شرح جزئیات حادثه افزود: نظر به عمق کم محل وقوع حادثه و نزدیکی به ساحل، قایق جیمنی هم به آب انداخته شد و به همراه شناور ناجی اقدام به عملیات جستجو نمود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نفرات مضطر که از ساحل فاصله زیادی گرفته و وارد آبهای عمیق شده بودند به علت از دست دادن انرژی و احتمال غرق شدگی نجات داده شدند و اقدامات و کمک های اولیه توسط پزشکیار شناور ناجی بر روی افراد نجات یافته صورت گرفت و توسط قایق جیمنی به ساحل انتقال داده شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در ادامه از اقدام به موقع در عملیات شناور ناجی که منجر به نجات موفقیت آمیز دو غریق شد تشکر و قدردانی کرد.

ابراهیمی در خاتمه به همشهریان عزیز و مسافران تأکید کرد در سواحل کم عمق و تعیین شده اقدام به شنا نمایند و از شنا کردن در مناطق ممنوعه و با عمق زیاد خودداری نمایند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی تصریح کرد: ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی، در صورت بروز هر گونه حادثه دریایی از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در ارتباط باشند.

مرکز (MRCC)؛ خدمات کامل نجات دریایی، هواشناسی و ... را به صورت ۲۴ ساعته در کل سال مطابق با استاندارد های بین المللی IMO ارائه می دهد.

شماره مستقیم ۱۵۵۰ شماره تماس اعلام حوادث دریایی

کانال۱۶و ۱۳ دستگاه VHF  جهت اعلام حوادث دریایی

کانال ۸۲۲ و ۱۲۱۳  دستگاه HF جهت اعلام حوادث دریایی
۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵شماره تماس اطلاعات هواشناسی دریایی
۰۵۴۳۵۳۲۱۲۱۵شماره فاکس مرکز جستجو و نجات دریایی

نظر شما