شناسهٔ خبر: 62539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج

قلعه گنج با حضور رئیس کمسیون عمران مجلس و رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از مدیران استانی از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج بازدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون عمران،سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان،حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی (کهنوج، قلعه گنج ،منوجان، فاریاب و  رودبار جنوب) در مجلس شورای اسلامی،ملا نوری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج بازدید کردند.

ساردوئی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به ویژه توسعه اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی در منطقه جنوب کرمان پروژه های مهمی توسط بنیاد مستضعفان و اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به اهمیت پروژه های مذکور در توسعه اقتصادی و رونق بخشی به کشاورزی و معادن منطقه افزود: اقداماتی توسط اداره کل راه و  شهر سازی جنوب کرمان در حوزه راهها و احداث ساختمانهای دولتی انجام و تعدادی نیز در دست اقدام و از جمله این پروژهها دومحور راه روستایی مارز و رمشک در این شهر ستان است.

وی در ادامه بیان داشت : محور رمشک-ناگ-گوتیج به طول کلی ۲۹کیلومتر تاکنون ۱۲ کیلومتر آسفالت شده و ۵ کیلومتر آن آماده آسفالت است.  لازم به ذکر است تاکنون اعتباری حدود۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و جهت تکمیل مسیر به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

ساردوئی  با اشاره به نیاز مردم آن منطقه جهت عبور از رودخانه بزرگ رمشک گفت: در این راستا گام بزرگی جهت این امر مهم با تنظیم تفاهم نامه ای فی ما بین بنیاد مستضعفان و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان  جهت ساخت پل بر روی رودخانه رمشک برداشته شده.

وی افزود: این پل از نوع طاقی زیر خاکی به مشخصات ۴ دهانه پنج متر به طول کلی ۲۲ متر و عرض ۳۰ متر در محور رمشک با اعتباری بالغ بر ۱۴.۵ میلیارد ریال با مشارکت بنیادجانبازان و مستضعفان و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تکمیل شده است با ساخت این پل راه ارتباطی شهرستان قلعه گنج در استان کرمان و شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان تسهیل می گردد و این محور بندر جاسک به جنوب و شرق استان کرمان متصل و با تکمیل آن راه ارتباطی کوتاه تر است.

ساردوئی ادامه داد: محور مارز به طول کلی ۲۹کیلومتر تا کنون۱۶کیلومتر آسفالت ۸کیلومتر آماده آسفالت و ما بقی مسیر در مرحله برگزاری مناقصه است. همچنین جهت توانمند سازی روستاها این منطقه تا کنون ۳۰۸کیلومتر راه تو سط اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان آسفالت گردیده و ۳۳کیلومتر راه روستایی در دست اقدام می باشد همچنین بیمارستان۳۲تخت خوابی قلعه گنج تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرار گرفت.جهت احداث مجتمع فرهنگی و هنری طی تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان با پیشرفت فیزیکی ۶۰در صد در این شهرستان در دست اقدام است و یک باب سالن ورزشی به متراژ۱۲۰۰متربا پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در بخش محروم چاه دادخدا  نیز در دست احداث است.

برچسب‌ها:

نظر شما