شناسهٔ خبر: 6254 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی خبر داد:

۸۷ درصد پیشرفت در اجرای خط‌آهن قزوین-رشت/ انتخاب پیمانکار خط آهن رشت - آستارا در سفر رئیس‌ جمهور به گیلان

عباس آخوندي در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۷ درصدی در اجرای خط‌آهن قزوین-رشت خبر داد و گفت: در همین سفر رئیس جمهور به استان گیلان پیمانکار راه‌آهن رشت-انزلی نیز انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی صبح امروز چهارشنبه ۲۶ فروردین در جریان بازدید از پروژه آزادراه قزوین-رشت با بیان اینکه دو پروژه آزادراه و راه‌آهن قزوین-رشت وضعیت مناسبی دارند گفت: قسمت‌های در دست اقدام پروژه آزادراه قزوین-رشت به دو بخش تقسیم شده است که قسمت نخست آن دارای ۲.۸ کلیومتر تونل بوده و از منجیل به سمت رودبار است که کار تأمین اعتبار این قطعه انجام و عملیات آن آغاز شده است امیدواریم ظرف ۱۸ ماه آینده این قطعه به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش دوم این پروژه ۵.۵ کیلومتر تونل دارد که راه را به آزادراه اصلی متصل می‌کند و در واقع بخش اعظم این پروژه همین دو تونل است.

۸۷ درصد پیشرفت در اجرای راه‌آهن قزوین-رشت

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت راه‌آهن قزوین-رشت نیز توضیح داد: این پروژه با ۸۷ درصد پیشرفت بخش عمده‌اش تا رشت عملیاتی شده و امیدواریم ادامه پروژه که از رشت به سمت بندر انزلی و از بندر انزلی به سمت آستارا است در همین سفر رئیس جمهور به استان گیلان پیمانکارش انتخاب و پروژه رسما عملیاتی شود.

وی با یادآوری اینکه این خط آهن یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال به جنوب ایران است افزود: ما از طریق این خط آهن به آذربایجان و در ادامه به شبکه ریلی اروپا متصل می‌شویم.

بازگشایی جاده چالوس تا ظهر امروز

آخوندی در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت جاده چالوس که بر اثر سیل ریزش کوه داشت و مسدود شده بود گفت: راهداران با تمام توان در حال کار هستند و امیدواریم این محور تا امروز ظهر بازگشایی شود.

تکمیل تعریض جاده هراز تا تابستان ۹۵

وی همچنین درباره زمان تکمیل تعریض جاده هراز گفت: تابستان ۹۵ این پروژه تکمیل می‌شود./

نظر شما