شناسهٔ خبر: 62629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علیزاده اعلام کرد:

شتاب گیری عملیات احداث رینگ جزایر لارک و هرمز با تعامل سرمایه گذاران بخش خصوصی

علی علیزاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از ساخت رینگ پیرامون جزیره لارک و هرمز به ‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری این جزایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، علی علیزاده، معاون مهندسی و ساخت استان از ساخت رینگ پیرامون جزیره لارک و هرمز به ‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری این جزایر خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: عملیات اجرایی رینگ جزیره لارک در فاز اول بطول هشت کیلومتر در حال اجرا می باشد که دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است .

وی در ادامه افزود: طول کل رینگ حدود ۲۵ کیلومتر است که انشاالله با تزریق اعتبار در سال های آتی و به مرور، اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اهمیت احداث رینگ در این جزیره اظهار داشت: با توجه به وجود جاذبه گردشگری در سطح جزیره و منحر بفرد بودن سواحل آن برای صیادی، غواصی و نیز سفرهای کوتاه تفریحی، احداث این رینگ می تواند نقش عمده ای در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جزیره لارک داشته باشد.

وی عنوان کرد: اجرای این پروژه در حال حاضر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

علیزاده در ادامه سخنان خود درباره عملیات تکمیلی رینگ جزیره هرمز نیز بیان نمود: عملیات عمرانی رینگ جزیره هرمز بطول هشت کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست اجراست .

وی توضیح داد: با توجه به ورود بنیاد برکت برای سرمایه گذاری در این جزیره زیبا، امید می رود تا پایان سال جاری همه عملیات اجرایی این بخش از رینگ که با اعتباری در حدود ۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است به اتمام برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهر سازی هرمزگان یادآور شد: جزیره هرمز یکی از مقاصد مهم گردشگری تفریحی و علمی از سراسر کشور است و با توجه به فعال شدن NGO ها برای هدایت این گردشگران، احتمال افزایش بازدید کنندگان در سال جاری وجود دارد.

علیزاده در پایان گفت: بر اساس آمار، هر ساله تا بیش از ۱.۵ برابر جمعیت این جزیره، گردشگر وارد آن می شود. وجود لایه های زمین شناسی و تنوع رنگ و بافت سنگ ها و نیز صخره های نمکی، جزیره را به بهشت زمین شناسان و دوست داران طبیعت تبدیل کرده است.

نظر شما