شناسهٔ خبر: 62645 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد؛

سازمان بنادر از مؤلفه‌های اقتدار کشور است/ تاکید بر نقش یگان حفاظت بنادر به عنوان بازوی قدرتمند در امنیت سواحل و آبراهه‌ها

یگان حفاظت بنادر رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یگان حفاظت بنادر، بازوی قدرتمند سازمان بنادر در فراهم آوری امنیت در سواحل و آبراه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در نشست تخصصی فرماندهان یگان های حفاظت بنادر کشور تاکید کرد: یکی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد اقتدار و امنیت ملی است.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی، یکی از مولفه های اقتدار کشور در حوزه های حاکمیتی قلمداد می‌شود، افزود: حاکمیت و مرجعیت در بنادر، سواحل و رودخانه های قابل کشتیرانی به عهده سازمان بنادر و دریانوردی گذاشته شده؛ بنابراین صیانت و حفاظت از این مجموعه، لازم و ضروری است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه زیرساخت ها و نیازمندی های بشر در دریا قرار دارد، اظهار داشت: دریا، بستر مناسبی برای مبادلات تجاری و تعاملات فرهنگی است و گنجینه های زیادی در آن قرار دارد.

به گفته سردار شرفی، جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بستر و شرایط امن و آرام جهت انجام ارتباطات تجاری دریایی و مبادلات بازرگانی با کل دنیا در بنادر و آبراه های کشور بسیار موفق عمل کرده است.

وی یگان حفاظت بنادر را بازوی قدرتمند سازمان بنادر و دریانوردی در فراهم آوری امنیت در سواحل و آبراه‌ها برشمرد و تصریح کرد: هرگونه توسعه و نوسازی در بستر امنیت بوجود می آید.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا «ارتقای آمادگی»، «تجهیز» و «مهارت افزایی» را برای یگان حفاظت سازمان بنادر لازم دانست و آن را در درست انجام شدن ماموریت‌ها و رسالت حرفه ای این سازمان اجتناب ناپذیر برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات یگان حفاظت بنادر باید متناسب با ماموریت های آن تهیه و تدارک شود، «پیشگیری وضعی» و جلو گیری از فرصت‌های ارتکاب جرم را نشانه مدیریت درست و کارآمد در یک سیستم ایمن ارزیابی کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا، رشد و بالندگی در یگان حفاظت سازمان بنادر، به ویژه در بندر شهید رجایی، را بسیار مطلوب دانست و بر استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی به عنوان «امنیت مشارکتی» و به کارگیری توانمندی مردم به عنوان «امنیت مردم پایه» تاکید کرد.