شناسهٔ خبر: 62679 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

وجود جو ثابت در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا/ بارش باران و برف با عبور سامانه بارشی از شمال کشور

آب و هوا امروز یکشنبه و فردا دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه و فردا دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

براین اساس و پیامد این شرایط جوی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

مشاهده‌های نقشه‌های هواشناسی موید این است که از بعدازظهر فردا دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه با گذر موج کم دامنه از نوار شمالی کشور، ابتدا برای استان‌های شمال غرب و به تدریج ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

با این شرایط در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

در سواحل خزر اما طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش نسبی دما را همراه با ورزش باد در این سواحل شاهد خواهیم بود.

روز سه‌شنبه شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که با این شرایط، خیزش گردوخاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

مطابق آخرین نقش‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و تا آخر روز سه‌شنبه مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود.

برهمین اساس انتظار می‌رود ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا دو متر رسیده و به همین خاطر توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی به عمل آید.

تهران امروز آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی داشت و بیشینه دمای آن به ۹ درجه بالای صفر رسید. پیش‌بینی می‌شود برای فردا همراه با همین شرایط جوی در گاهی اوقات در پایتخت شاهد بارش‌های پراکنده باشیم و در اواخر وقت وزش‌های باد شدید دور از انتظار نخواهد بود. همچنین فردا صبح در ایستگاه مهرآباد کمینه دمای تهران ۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

براین اساس، گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر بود و در مقابل شهرکرد با ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان لقب گرفت.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما