شناسهٔ خبر: 62686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درکمیسیون ماده پنج بررسی شد

پیشنهادهای شهرداری برای اجرایی نمودن طرح ها و کمک به حل مشکلات شهروندان همدان

حسن ربانی ارشد مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای نهاوند ،ازندریان وجورقان در محل دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری با حضور اعضای کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،حسن ربانی ارشد مدیر کل راه وشهرسازی استان گفت: در راستای رسیدگی به مشکلات شهرندان و سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح های تفصیلی از جمله بازگشایی و تعریض معابر،تحقق پذیری کاربری‌های عمومی و غیر انتفاعی شهری،پیشنهادهای مختلفی در جلسات کارشناسی مطرح شد که اعضاء ضمن در نظرگرفتن حقوق شهروندی برحفظ حقوق تمامی ذینفعان در راستای عدالت شهری درتوزیع خدمات تاًکید داشته و اولویت را بر رعایت ضوابط و مقررات مصوب و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر واقعیت های کنونی شهر قراردادند.

وی ادامه داد: از جمله این موارد در راستای توسعه اقتصادی وکمک به توسعه فضاهای توریستی و تفریحی با توجه به پتانسیل های محلی موافقت با احداث هتل در شهر نهاوند ،کمک به تکمیل و تعریض و جابجایی خط پروژه معابر جهت تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی شهر و پیاده مداری آن، جابجایی برخی کار بریها و ابقاء کاربری های مسکونی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ربانی ارشد افزود:در این جلسه  با برخی از پیشنهادات نیز از جمله حذف معابر ،افزایش سطح اشغال و تغییر کاربری ها که با منافع عمومی شهر و شهروندان در تضاد بود مخالفت شد.

وی عنوان داشت:در ادامه جلسه برخی مسائل شهرهای ازندریان و جورقان از جمله تغییرات خط پروژه معابر و اصلاح کاربری ها نیزمطرح گردید که با توجه به اهداف طرح‌های مصوب اتخاذ تصمیم شد.

ربانی یادآورشد:در این جلسه بر توسعه و توزیع امکانات و دسترسی برابر برای همه و اولویت اقدام کمیسیون ماده پنج بر روی مسائل ضروری شهروندان و حرکت در چارچوب ضوابط و مقررات تاکید کرد.

نظر شما