شناسهٔ خبر: 62717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای بازآفرينی شهری صورت گرفت

پی‌گيری احياء و بهسازی كاخ و باغ ايرانی اسلامی فلاحتی شهر ايلام

بافت فرسوده در جلسه بازآفرینی شهری که با حضور معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیركل راه وشهرسازی استان و مسئولان دستگاه‌های مربوط برگزار شد احياء و بهسازی كاخ و باغ ايرانی اسلامی فلاحتی شهر ايلام پی گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام ،در جلسه بازآفرینی شهری که با حضور معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیركل راه وشهرسازی استان و مسئولان دستگاه‌های مربوط برگزار شد،كرمی معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به تخصیص اعتبار از سوی استانداری ایلام ، وزارت راه و شهرسازی(شركت مادر تخصصی بازآفرینی شهری ایران) و شهرداری ایلام جهت تملك، احیاء و بهسازی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع خواست در راستای حفظ هویت و استفاده مجدد از این بنای تاریخی و ارزشمند كه می تواند هم جاذبه گردشگری مناسب برای استان باشد و هم یك فضای سبز با نشاط در مركز شهر ایلام،نهایت همكاری را با همدیگر داشته باشند.

كاظمی مدیركل راه وشهرسازی استان نیز در این جلسه گفت:این اداره كل در راستای اهداف وزارت و شركت باز آفرینی شهری ایران پی‌گیری لازم در زمینه مذكور به عمل آورده و در این راستا تلاش خواهد كرد تا از طریق شركت یاد شده مقدمات احیاء مجموعه كاخ و باغ اسلامی فلاحتی را به انجام برساند تا مردم شریف استان از مزایای این طرح كه تركیبی از آثار تاریخی و یاد آور محله های قدیمی و فضای سبز و ... در دل شهر می باشد بهره مند شوند.

مجموعه كاخ و باغ ایرانی اسلامی فلاحتی پس از تحویل از جهاد كشاورزی در سه فاز تخریب ساختمان‌های مجاور، اجرای پروژه‌های مصوب طرح و برداشتن دیوارهای اطراف احیاء خواهد شد.

لازم به ذكر است مجموعه مذكور در مركز شهر ایلام به مساحت ۲۰هزار متر مربع شامل ۲هزار متر مربع كاخ مربوط به دوران قاجار و  ۱۸هزار متر مربع باغ و محوطه می باشد و آب قنات در این مجموعه جاری است و هم اكنون ساختمان اداری جهاد كشاورزی استان در این محل قرار دارد.

نظر شما