شناسهٔ خبر: 62768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان:

نحوه اجرای ضوابط ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز استان باید استانداردتر باشد

جلسه سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پنجمین جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه و ساختمان و شهرسازی به منظور بررسی کیفیت ساخت و ساز ساختمانهای بتنی و فلزی و نحوه نظارت بر آن در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" محمد رضا قرایی"  ضمن خوش آمد گویی و تشکر از نظام مهندسی استان به منظور میزبانی جلسه با بیان این مطلب که نحوه اجرای ضوابط ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز استان باید متفاوت و استانداردتر باشد ، عنوان کرد:  موانع ، چالش ها و راهکارهای اجرایی ساخت و ساز در شهرهای شمالی و جنوبی استان از جمله نهاوند و رزن باید به دقت بررسی و مطالعهبر روی آنها صورت بگیرد تا بتوانیم به راهکارهای لازم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به مطرح نمودن موضوع کیفیت بتن و جوش مسئولیت این اداره کل بیشتر شده بنابراین نسبت به پیگیری جدی مبنی بر نظارت دقیق بر کیفیت بتن و جوش با همکاری نظام مهندسی اقدام خواهد شد .

بیت الهی دبیر کارگروه ملی مخاطرات زلزله ، لغزش لایه های زمین ، ابنیه ، ساختمان و شهرسازی و مدیر بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به موضوع کیفیت بتن عنوان کرد: از آنجایی که در زلزله کرمانشاه ساختمانهای بتنی بیشتر آسیب دیدند باید یک نظارت جدی بر ساختمانهای بتنی داشته باشیم و بر مطالعه و شناسایی نقشه گسل ها و حرائم شهرستان نهاوند و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم این گسل ها تاکید کنیم.

وی یادآورشد: اخیرا شهرداری تهران به شهرداران مناطق نامه ای مبنی بر ممنوع نمودن تشکیل پرونده و عدم مجوز ساخت و ساز در حرائم گسل را صادر نموده که امیدورایم این کار در استان همدان هم انجام شود.

در ادامه یزدانی رئیس نظام مهندسی ساختمان استان همدان  بر تاب آوری شهری خصوصا در مناطق زلزله خیز استان و افزایش تاب آوری که تنها با کمک مردم به وسیله آموزش و اطلاع رسانی امکان پذیر خواهد شدتاکید نموده و گفت:  نظام مهندسی آمادگی خود را به منظور هر چه بیشتر آموزش و رعایت استانداردهای ساخت و ساز و نظارت دقیق بر احداث ساختمانهای بتنی و فلزی اعلام می کند.

نظر شما