شناسهٔ خبر: 6280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط جمعی از نمایندگان استان صورت گرفت

تقدیر از عملکرد راهداران سیستان و بلوچستان در ایام نوروز ۹۴

راهدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون عمران با تأکید بر عملکرد مناسب وزارت راه و شهرسازی در نوروز ۹۴ از زحمات وزارت راه و شهرسازی جهت ایجاد زمینه سفرهای ایمن برای هموطنان و کاهش تلفات جاده ای و همچنین عدم انسداد طولانی راه ها و عدم لغو پروزها تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، حمیدرضا پشنگ نماینده مردم شهرستان خاش  و میرجاوه درباره عملکرد نوروزی وزارت راه و شهرسازی گفت: سفرهای نوروزی، جاده ای، ریلی و هوایی به استان سیستان و بلوچستان بیشتر از سال گذشته بوده و با وجود افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان تلفات ناشی از سوانح رانندگی کمتر بوده است.

وی افزود: دستگاه های مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد جاده های امن سنگ تمام گذاشتند که اقدامات و برنامه های نوروزی انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از جاده ای، ریلی و هوایی نسبت به سال گذشته متفاوت و ایده آل بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در ایام نوروز در استان سیستان و بلوچستان لغو پروازی رخ نداد یادآور شد: عملکرد راهداران نیز در این مدت عالی بوده و شاهد انسداد هیچ کدام از محورهای مواصلاتی استان نبودیم.

وی درباره سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ گفت: مردم با مراجعه به این سامانه اطلاع رسانی می توانند از وضعیت جوی و ترافیکی مسیر سفر مطلع شوند و این مسئله کمک بزرگی به کاهش خطاهای انسانی در زمان رانندگی می کند، در واقع موجب افزایش امنیت خاطر و دقت رانندگان خواهد شد و با برنامه ریزی بیشتری مسیر سفر را طی می کنند. به عبارت دیگر سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در پیشگیری از سوانح و تصادفات جاده ای مؤثر است.

نظر شما