به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، علی عابدزاده در مراسم بزرگداشت سپاه حفاظت هواپیمایی که با حضور مدیران صنعت حمل و نقل هوایی و مقامات سپاه و مجموعه سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، گفت: مقوله امنیت در کشور ما و در صنعت حمل و نقل هوایی جایگاه ویژهای دارد و در مدت تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی این مجموعه طوری عمل کرده است که فعالیتهای آنها منطبق با استانداردهای بینالمللی قرار دارد و در این زمینه در رتبههای بالا در جهان هستیم.
وی با بیان اینکه امروز باید از افرادی که در گذشته تلاش کردند و اکنون مسئولان فعالیت و دستاوردهای آنها را ادامه میدهند تقدیر کرد، گفت: من بیش از ۳۸ است که در این صنعت و در فرودگاه هستم .در این مدت شاهد فراز و نشیبهای زیادی بودم ما در ابتدای کار پس از انقلاب نواقص زیادی در امور مختلف و فنی داشتیم چراکه بسیاری از کارها وابسته به خارجیها بود.
وی تجربیات و دانشی که در سالهای پس از انقلاب کسب شده است را بسیار ارزنده دانست و گفت: امروز در حمل و نقل هوایی صاحب محصولی هستیم که موجب شده است آمریکا ما را رقیب و دشمن بداند. ما باید با تمام امکانات و توانی به مقابله با آمریکا بپردازیم زیرا آنها برای زمینگیر کردن ما بالاتر از تمام امکاناتشان، آبرویشان را به وسط گذاشتهاند.
عابدزاده با اشاره به اینکه برای گذر از این شرایط باید تدبیر ویژه و جدیدی داشت، گفت: یکی ازمهمترین مسائل وحدت و همدلی است. مسلماً ما در انجام وظایف به اختلافات و مشکلاتی برخواهیم خورد اما باید آنها را کنار بگذاریم و نگذاریم بین ما فاصله بیفتد. من در اینجا از مجموعه فرودگاهها، شرکتهای هواپیمایی، سپاه حفاظت هواپیمایی و دیگر دستاندرکاران این صنعت خواهش می کنم که نگذارند این اختلافات مزاحم کارشان شود.
وی ادامه داد: یک موضوع مهم دیگر که میتواند ما را در برابر تحریمها مقاوم و موفق کند موضوع اختیاراتی است که بر اساس وظایف باید به مدیران صف و عملیاتی داده شود. این اختیارات به مقامات مربوطه داده شده است و این عزیزان باید در قالب مصوبات، دستورالعملها و نظامنامهها آنها را به مسئولان مرتبط تفویض کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نکته دیگر اعتماد به جوانان است تا با دانش روز و توان خود وارد عمل شوند و به اتکای آنها است که میتوانیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم. همانطور که در سالهای اول انقلاب به ما اعتماد شد و کارهای بزرگی هم انجام شد. ما در آن دوران با توجه به اینکه همه مسائل فنی صنعت در دست خارجیها بود مجبور شدیم با کپیکردن وابستگی را کاهش دهیم. آن زمان تنها یک دانشکده صنعت هوانوردی داشتیم اما اکنون حدود هشت دانشگاه در این مورد داریم که تا مدارک دکترا آموزش میدهند. با این ظرفیتها ما اکنون توان طراحی و نه کپی کاری را پیدا کردهایم.
وی در پایان گفت: ما باید شرایط کنونی را اضطراری اعلام کنیم و برای گرفتن تصمیمهای اساسی و کارساز بیش از پیش زمان بگذاریم. ما در صنعت حمل و نقل هوایی بازار بسیار خوبی در داخل داریم که کشورهای اطراف حسرت آن را می کشند و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
نظر شما