شناسهٔ خبر: 62890 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بازگشایی گردنه «چری» پس از ۳ ساعت/فعالیت ۸۰ راهدار و ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در محورهای برفی

تلاش راهداران برای بازگشایی گردنه چری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بارندگی اخیر و ریزش کولاک شدید منجر به توقف تردد سه ساعته در گردنه چری شد، گفت: بیش از ۸۰ نفر از راهداران و حدود ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات به عملیات راهداری پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد جمشیدی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درباره تمهیدات راهداری در بارندگی شدید ۲۴ ساعت اخیر در محورهای استان گفت: در بارندگی اخیر در محورهای استان بیش از ۸۰ نفر از راهداران استان با حدود ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری زمستانی درگیر عملیات راهداری بودند.

وی افزود: در طی این مدت گذشته حدود ۵۰۰ تن شن و نمک در راه‌های برف‌گیر استان به کار برده شده و در بیش از ۷۲۰ کیلومتر باند، عملیات برف‌روبی توسط همکارانم در سطح راه‌های استان؛ به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و اردل انجام شده است.

جمشیدی اضافه کرد: حدود ۳۳ مقطع ریزش‌براری در طول محورهای بیشتری در شهرستان های اردل و لردگان صورت گرفته است و در حال حاضر نیز تردد روان و ایمن در همه محورهای اصلی و فرعی و روستایی برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درباره آخرین وضعیت گردنه چری توضیح داد: در گردنه چری نیمه شب گذشته به علت وزش باد شدید و کولاک و برای افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث احتمالی به مدت 3 ساعت اجازه تردد ندادیم که معمولا نیز براساس دستورالعمل‌های راهداری به دلیل ایمنی عبور و مرور تا فروکش کردن کولاک  و بارندگی های شدید باید محور بسته شود.

جمشیدی گفت: در حال حاضر ۷۰ اکیپ در ۴۲ راهدار خانه دایمی و فصلی به طور ۲۴ ساعته آماده‌باش هستند و مسایل جاده‌ای را دنبال می‌کنند تا مشکلی در محورها رخ ندهد./    

نظر شما