شناسهٔ خبر: 62906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برپایی جلسه هم‌اندیشی اقدام مشترک بازآفرینی شهری گلستان/سکونت ۲۷ درصد از جمعیت شهری استان در سکونتگاه‌های غیررسمی

جلسه مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان گلستان در جلسه هم‌اندیشی اقدام مشترک بازآفرینی شهری گلستان که در خصوص تدوین برنامه اقدام مشترک میان این اداره کل و شهرداران شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر استان گلستان برگزار شد، گفت: حدود ۲۷ درصد از جمعیت شهری استان در سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی، با بیان اینکه برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری گلستان در ستاد بازآفرینی شهری تصویب و به تمام ادارات امور زیربنایی و روبنایی ابلاغ شده است گفت: با تمامی فرمانداران و روسای ادارات و شهرداری‌ها به صورت شهر به شهر و محله به محله مشخص و صورتجلسه تنظیم می‌شود و این جلسه به عنوان اولین جلسه با این محوریت است.

وی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران دستگاه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی موظفند حدود یک سوم از اعتبارات شهری مصوب دستگاه ذیربط خود را در این بافت‌ها هزینه کنند.

محبوبی درباره سکونتگاه‌های غیررسمی نیز گفت: حدود ۲ هزار و ۶۳۱ هکتار از مساحت شهرهای استان گلستان در حوزه سکونتگاههای غیررسمی واقع شده است و حدود ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان، یعنی حدود ۲۷ درصد در این بافت سکونت دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: سکونتگاههای غیررسمی در کلیه شهرها توسط مشاوران مطالعه و یا مطالعه آن باید آغاز شود و پروژه‌هایی که در آنها تعریف می‌شود، توسط دستگاه‌های اجرایی به تناسب اعتباراتشان اجرایی خواهد شد.

وی اهمیت پرداختن به این موضوع را رسیدن به اهداف قانونگذار که همانا ارتقاء سطح فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محلات، حفظ بافت های تاریخی ،نوسازی و بهسازی حاشیه شهرها و بافت فرسوده دانست.

نوذری، مدیر گروه امور استان‌های دفتر ستاد ملی شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این جلسه گفت: با اجرایی شدن این طرح بدنبال هم افزایی و پوشش نهادهای متولی در احیاء بافت فرسوده هستیم.

وی ضمن اشاره به ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه بیان داشت: ۲۷۰ محله در سطح کشور شناسایی شده که ۴۱ محله آن در استان گلستان است.

نوذری بهسازی و نوسازی مسکن ، ارتقاء زیر ساخت ها، توسعه خدمات محله ای را از جمله مهم ترین اهداف این برنامه برشمرد./

نظر شما