شناسهٔ خبر: 62925 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

سفر هیات عالیرتبه ایران در ماه آینده میلادی به سوریه/ گسترش و پایدارسازی روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و سوریه

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای توافقنامه همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی بین ایران و سوریه در اتاق بازرگانی ایران گفت: هیات عالیرتبه اقتصادی ایران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری ماه آینده میلادی برای انعقاد قراردادهای مشترک همکاری بین دو کشور به سوریه سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم امضای توافقنامه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد، ضمن اظهار خرسندی از امضای توافقنامه فوق گفت: خوشبختانه امروز توانستیم با نهایی کردن متن توافقنامه همکاری‌های راهبردی و اقتصادی دو کشور زمینه‌های فعالیت، گسترش و پایدارسازی روابط اقتصادی و تجاری را فراهم کنیم.

وی در ادامه ضمن خرسندی از حضور محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه و همچنین رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه حضور آنها را در ایران فرصتی مغتنم برای ادامه فعالیت‌ها برشمرد و افزود: حضور مقامات سوریه در اتاق بازرگانی ایران فرصتی مغتنم برای فعالان اقتصادی دو کشور و به خصوص ایران است که در فرصت به وجود آمده، می‌توانیم فعالیت‌های اقتصادی را گسترش دهیم. همچنین این دیدارها فرصتی مغتنم برای زمینه فعالیت بخش خصوصی دو کشور را فراهم می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش‌ها و همکاری‌ها تاکنون موجبات بازگشت صلح و آرامش به سوریه را فراهم کرده است و حضور سازندگان و فعالان اقتصادی در ادامه راه می‌تواند به پایدارسازی صلح و بازگشت زندگی و فعالیت به سوریه نقش مهمی ایفا کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم از تشکیل اتاق مشترک اقتصادی و بازرگانی دو کشور خبر داد و گفت: مطالبی که امروز بین ایران و مقامات سوریه مبادله شد سرفصل خوبی بود که در آن کلیه سرفصل‌ها، الزامات و لوازمی که تسهیل کننده و تسریع کننده فعالیت‌های دو جانبه خواهد بود را واکاوی کرد.

وی همچنین به سفر آتی هیات ایرانی به ریاست معاون اول رئیس جمهور کشورمان در ماه آینده میلادی به کشور سوریه خبر داد و گفت: از فعالان بخش خصوصی دعوت می‌کنیم در سفر ما را همراهی کنند و قبل از سفر انتظار داریم کمیته هماهنگی مذاکرات مقدماتی را با طرف‌های سوری انجام دهد تا بتوانیم در سند نهایی که در دمشق امضا می‌شود، تمامی نکات مبهم را برطرف کرده باشیم.

اسلامی از امضای تعدادی قرارداد مهم در زمینه‌های مبادلات پولی و بانکی، حمل و نقلی و خدمات فنی و مهندسی در ماه آتی در سوریه خبر داد و گفت: ما این فرصت سازندگی را کاملا جدی پیگیری کرده و به آن ورود می‌کنیم و این فرصتی است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند در تمامی سرفصل‌هایی که در سوریه با آن به تفاهم رسیده‌ایم، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی داشته باشیم.

وی در پایان اعلام کرد: این همکاری‌ها فرصت مناسبی است تا نشان دهیم دولت و بخش خصوصی همراه یکدیگر هستند و اهداف اقتصادی و اجرایی را به اتفاق هم محقق می‌کنند.

نظر شما