شناسهٔ خبر: 62929 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه مطرح کرد:

سوریه موانع سرمایه‌گذاری تجار ایرانی را برطرف می‌کند/ برگزاری جلسات کمیته اقتصادی سوریه و ایران پس از ۷ سال وقفه

دکتر محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه با اعلام این خبر که سوریه تمامی موانع سرمایه‌گذاری در آن کشور را برای تجار ایرانی برطرف می‌کند، گفت: ما در ماه آینده میلادی شاهد تشکیل جلسات کمیته اقتصادی ایران و سوریه هستیم که به مدت ۷ سال است که برگزار نشده و نتیجه تشکیل جلسات این کمیته نشان دهنده اشتیاق برای ادامه فعالیت‌های آتی بین دو کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در دیدار مشترک با فعالان بخش اقتصادی و تجاری ایران که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و ملاقات با مسئولان ارشد ایرانی گفت: خوشبختانه تحرکات و فعالیت‌های اقتصادی زیادی بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند مبنای همکاری‌های آتی باشد. با توجه به آنکه قبلا در زمینه فعالیت‌های اقتصادی در چند سال گذشته فعالیتی وجود نداشت این فرصت، فرصت مغتنمی است تا سرمایه‌گذاران دو کشور به سرمایه‌گذاری در سوریه و بازسازی این کشور اقدام کنند.

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه با اعلام اینکه جلسات و دیدارهایی بین تجار دو کشور از ماه‌ها پیش آغاز شده بود گفت: سه ماه پیش تجار سوری به ایران آمدند و مذاکراتی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بین تجار دو کشور صورت گرفت و همانطور که وزیر ایران گفتند نتیجه این جلسات و مذاکرات گذشته به موافقتنامه مشترکی منجر شد که تمام زمینه‌های تجاری، اقتصادی، بانکی و حمل و نقل را در بر می‌گیرد و این موافقتنامه تکمیل کننده مذاکرات گذشته خواهد بود.

سامر الخلیل افزود: موافقتنامه در برگیرنده مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و تجارت است، ما در ماه آینده میلادی شاهد تشکیل جلسات کمیته اقتصادی ایران و سوریه هستیم که به مدت ۷ سال است که برگزار نشده است و نتیجه تشکیل جلسات این کمیته نشان دهنده اشتیاق برای ادامه فعالیت‌های آتی بین دو کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد تا نتایج تشکیل جلسات کمیته اقتصادی ایران و سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن پدیدار شود.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم روابط اقتصادی بین دو کشور به سطح روابط سیاسی برسد و سرمایه‌گذاری تجاری گسترش یابد.

سامر الخلیل همچنین یادآور شد: تشکیل جلسات کمیته اقتصادی سوریه و ایران فرصتی مغتنم برای تاجران سوری و ایرانی خواهد بود تا ضمن اطلاع از پروژه‌های موجود در سوریه زمینه‌های همکاری را برای نوسازی در کشور سوریه اجرایی و عملیاتی کنند.

این مقام مسئول سوری یادآور شد: سوریه در جنگ بسیاری از توانمندی‌های خود در زمینه سرمایه‌گذاری را از دست داد و طی آن شاهد خرابی بسیاری از کارخانجات و کمبود در تولیدات کالاهای اساسی در سوریه بودیم که این فرصت مناسبی را برای یاران و سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در سوریه  فراهم می‌کند.

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه همچین اعلام کرد: امیدواریم در سطح داخلی از طریق واردات، کمبودها را جبران کنیم و با توجه به تجاربی که ایرانیان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و همچنین حمل و نقلی دارند فرصت برای فعالیت در سوریه فراهم است.

وی تصریح کرد: سوریه محل خوبی برای صادرات ایران است و همچنین زمینه خوبی برای همکاری اقتصادی دو کشور هم اکنون ایجاد شده است و این اطمینان را به تجار و سرمایه گذاران ایرانی می‌دهیم که تمامی موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری ایرانیان در سوریه برداشته می شود.

وی در پایان از فعالان اقتصادی ایران برای فعالیت در سوریه دعوت کرد و همکاری‌های آتی را فصل مشترک اقتصادی دو کشور برشمرد./

نظر شما