شناسهٔ خبر: 62938 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی خبر داد:

آمادگی فرودگاه ارومیه برای بارش برف

 فرودگاه ارومیه مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی با اشاره به بازدید سازمان هواپیمایی کشوری از تجهیزات زمستانی فرودگاه ارومیه گفت: این فرودگاه برای مقابله با بحران برف آمادگی کامل دارد.

کمال پرهیزگار، مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آمادگی فرودگاه ارومیه برای مقابله با بحران برف گفت: چند روز پیش سازمان هواپیمایی کشوری از تجهیزات زمستانی فرودگاه ارومیه شامل تیغه‌ها و دستگاه‌های برف‌روب، ماشین‌های های برف خور، اوره پاش و ... بازدید کرد. تجهیزات فرودگاه ارومیه در این زمینه تقریبا کامل است.

پرهیزگار با اشاره به بارش برف در روزهای گذشته افزود: در چند روز گذشته بارش برف داشتیم، اما دمای هوا در حدی نبود که برف در سطوح پروازی جمع شود و بنابراین نیاز به برف‌روبی نبود.

وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر، پروازها بدون هیچ مشکلی انجام شدند. اکنون در فرودگاه ارومیه دستگاه‌ها کامل است، جلسات آمادگی برای برف‌روبی تشکیل شده ، دستورالعمل برف‌روبی مصوب تهران آماده شده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز توانایی فرودگاه برای مقابله با برف را تایید کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی با اشاره به بهره‌گیری فرودگاه ارومیه از تجهیزات کمک ناوبری نیز گفت: سیستم ILS فرودگاه ارومیه از نوع Cat I  است و امکان نشست و برخواست هواپیماها در دید افقی ۸۰۰ متر را تضمین می‌کند. بنابراین در صورت کاهش دید نیز امکان نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه فراهم خواهد بود.

 

نظر شما