شناسهٔ خبر: 62940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی در یاسوج/ افزوده شدن بیش از ۱۲۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی کشور در چهلمین سالگرد انقلاب

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تخت به تخت‌های موجود در بیمارستان های کشور افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد،محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد۱۲۰۰ تخت در قالب هشت بیمارستان با اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

علیزاده اظهار داشت: این بیمارستان‌ها در استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، تهران، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خوزستان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت:هم اکنون ساختمان ۶ بیمارستان در استان های همدان، چهارمحال بختیاری، مازندران، کرمانشاه ، اردبیل و گیلان در حال تجهیز است.وی ادامه داد:این تعداد بیمارستان هم در قالب یک‌هزار تخت با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

علیزاده افزود: میانگین تخت های بیمارستانی در کشور ۲.۸ دهم به ازای هر هزار نفر است وی ادامه داد:استان کهگیلویه و بویراحمد با بهره‌برداری از بیمارستان‌های ۲۹۴ تختخوابی یاسوج و ۳۲تختخوابی باشت جهش خوبی در شاخص سرانه تخت داشته و به میانگین کشور نزدیک شده است.

علیزاده ابراز کرد:با تکمیل احداث بیمارستان خصوصی زاگرس در یاسوج و بیمارستان نرگسی در گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری نیز عبور خواهد کرد.
وی گفت: این استان در سال ۹۷ توانسته تمامی کمبودهای خود را از دوران گذشته در این راستا جبران کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی یاسوج گفت:این بیمارستان جزء بیمارستان‌های بزرگ کشور است.

این طرح‌ها شامل بیمارستان‌های یاسوج و باشت، اورژانس دهدشت و مرکز درمان ناباروری (IVF) بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (س) گچساران بود.

نظر شما