شناسهٔ خبر: 62942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان فصل کاری سال ۹۸صورت می‌گیرد

اتمام جاده تاریخی بیجار - همدان

محمدرضا مطلبی رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار گفت: تا پایان فصل کاری سال ۹۸ قطعه پایانی جاده بیجار -همدان و ورودی شهر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، محمدرضا مطلبی رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار گفت:شهرستان بیجار دارای ۳۰۸کیلومتر راه بین‌شهری و حدود ۱۰۵۰کیلومتر راه روستایی می‌باشد.

از کل راه روستایی موجود در شهرستان تا امروز ۴۹۰کیلومتر آن آسفالت شده است ۳۹۰ کیلومتر شوسه و مابقی آن راه خاکی می باشد، در ۴ سال گذشته با سیاست‌های درست اداره کل راه و شهرسازی کردستان درصد بهره مندی راه آسفالته که کمتر از ۳۰درصد بوده در حال حاضر به ۴۶درصد رسیده است.

کاهش اعتبارات، پراکندگی روستاها و مشکلات تامین قیر سه فاکتور اصلی کندی تکمیل شبکه راههای روستایی در شهرستان بیجار می باشد.

وی ادامه داد:محورهای اصلی در شهرستان شامل محورهای بیجار به زنجان ۵۷ کیلومتر، بیجار به دیواندره ۴۵ کیلومتر،بیجار به همدان ۴۹ کیلومتر و محورهای فرعی بیجار به قروه و بیجار به تکاب به ترتیب ۴۵ و ۶۳کیلومتر است که از ۱۰۲ کیلومتر راه اصلی موجود در شهرستان ۲۰ درصد آن بزرگراه و پس از تکمیل قطعات بعدی محورهای اصلی این رقم به ۳۵ درصد می رسد.

مطلبی با اشاره به اقدامات اداره راه وشهرسازی برای به بهره‌برداری رساندن کنارگذر جنوبی بیجار اعلام کرد:در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی کردستان عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح چنگیزقلعه را آغاز نموده است ولی با توجه به حجم زیاد عملیات خاکی و ابنیه پیش بینی می شود ظرف یک سال و نیم آینده مشروط بر تامین اعتبار لازم تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی افزود:در بحث راه بین شهری، قطعه انتهایی جاده بیجار همدان و ورودی بیجار از سمت همدان در حال اجرا است و تا پایان فصل کاری ۹۸ به اتمام می رسد، تکمیل حداقل ۱۵ کیلومتری بزرگ راه بیجار دیواندره و تکمیل قطعه سوم محور بیجار به زنجان و در بحث راه روستایی ۱۶ پروژه به طول ۹۶کیلومتر در دست احداث است ولی باید گفت تکمیل این پروژه‌ها مشروط بر تامین اعتبار و تامین قیر مورد نیاز است.

رییس راه و شهرسازی بیجارخاطرنشان کرد:در بحث سایر پروژه‌ها لازم است به ساختمان فرمانداری بیجار و بلوار ورودی مسکن مهر اشاره نمایم که سعی برآن است که با توجه به رایزنی‌های انجام شده اعتبار مورد نیاز تامین و تا پایان سال ۹۸ از هر دو پروژه بهره‌برداری نمود.

نظر شما