شناسهٔ خبر: 62956 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق؛

درهای سفارت ایران به روی تجار و بازرگانان ایرانی و سوری باز است

ترک آبادی سفیر کشورمان در دمشق با اعلام این مطلب که توافقنامه همکاریهای مشترک اقتصادی و تجاری، نشان از ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور ایران و سوریه است، گفت: مطمئنا سوریه، پذیرای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی است و همچنین این اطمینان را به تجار و سرمایه‌گذاران سوری و ایرانی می‌دهیم که درهای سفارت ایران برای اجرای این توافقنامه برای طرف سوری گشوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد ترک‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور ایران و سوریه در زمینه‌های حمل و نقل، اقتصادی، بانکی و تجاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه، روابط کهنی است و نشان‌دهنده این مطلب است که دو کشور به دلیل تمدن واحد در زمان‌های مختلف با هم همکاری‌های مشترکی داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق ادامه داد: هرکسی که به سوریه سفر کند این موضوع را خواهد دید که چهره مردم و  بسیاری از آداب زندگی و سنن دو کشور ایران و سوریه همگون است، همانطور که در تمامی نمادهای تاریخی وحدت شکل و اجرا را شاهد هستیم.

ترک آبادی افزود: نزدیکی دو کشور ایران و سوریه که امروز با توافقنامه همکاری‌های اقتصادی و تجاری همراه بوده است نشان از استمرار و تداوم خون شهدا دارد.

وی خاطرنشان کرد: توافقنامه همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری گام های دو کشور و  تلاش دو چندان را برای ارتقای سطح روابط اقتصادی موجود نشان می دهد.

ترک‌آبادی تصریح کرد: مطمئنا سوریه، پذیرای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی است و همچنین این اطمینان را به تجار و سرمایه‌گذاران سوری و ایرانی می‌دهیم که درهای سفارت ایران برای اجرای این توافقنامه برای طرف سوری گشوده است.

نظر شما