شناسهٔ خبر: 62983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه ومنابع اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان مطرح كرد:

منابع انسانی، اصلی ترین سرمایه سازمان‌ها

حمیده دهقانی معاون توسعه مدیریت ومنابع اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: اداره منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه، اداره امور مالی و منابع، اداره فن آوری اطلاعات از بخش‌های تحت پوشش این معاونت به شمار می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیده دهقانی اصلی‌ترین وظیفه این معاونت راپیگیری، اجرا و پایش اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مركزی در حوزه‌های معاونت توسعه، مدیریت ومنابع دانست و افزود: همچنین نظارت بر نحوه تحقق برنامه‌ها و نظارت بر اجرای مصرف اعتبارات و بودجه مصوب عنوان كرد.

دهقانی مدیریت منابع انسانی و ایجاد بسترمناسب برای ارتقا توانمندی‌های فردی و اجتماعی را یكی از اهداف مهم این حوزه دانست و خاطرنشان كرد: منابع انسانی اصلی ترین سرمایه‌های سازمان هستند و وظیفه معاونت توسعه مدیریت این است که نیروی انسانی را به نحو مناسب و متناسب با توانمندی‌های فردی سازماندهی كند تا رضایت فردی و سازمانی را به همراه داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت:‌ صدور احكام كاركنان، ارتقاء طبقات شغلی، اصلاحیه‌های احکام و امور مربوط به بازنشستگان از جمله اقداماتی است كه در حوزه منابع انسانی انجام می‌شود.

وی تصریح كرد: در بخش امور مالی و منابع و منابع كلیه اسناد مالی بخش‌های جاری، طرح تملیك ثبت و ضبظ می‌شود.

دهقانی با اشاره به موفقیت این اداره كل در بخش جذب اسناد خزانه اظهار كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون،‌اسناد خزانه ملی و استانی را صد در صد جذب کردیم که بر اساس آماراستانی ارائه شده توسط دستگاه‌های ذی ربط ، این اداره كل در این خصوص رتبه خوبی را كسب كرده است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان كرد: در بخش فناوری کلیه سیستم‌ها ونیازهای نرم افزاری و سخت افزاری آن مدیریت می شود.

وی با بیان اینكه تمام تلاش مان برای داشتن سیستم‌های به روز به كارگرفته ایم‌،‌ ادامه داد: البته به دلیل كمبود اعتبارات هنوز با ایده آل‌ها در این زمینه فاصله داریم.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آموزش در توانمندسازی نیروی انسانی اشاره و خاطر نشان كرد: تدوین برنامه آموزش اداره كل راهداری و حمل ونقل استان اصفهان بر اساس طرح مطالعاتی و نیازسنجی از كاركنان انجام شد.

وی با بیان اینكه برنامه پیشنهادی آموزشی كاركنان به ستاد مركزی ارسال و با كلیه برنامه‌ها موافقت شد، گفت: در این برنامه‌ها علاوه بردر نظر گرفتن افزایش دانش و تخصص افراد، شاخص آموزش در جایگاه شغلی افراد نیز مد نظر قرار گرفته است.

معاون توسعه ومنابع اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان همچنین به استقبال كاركنان از دوره‌های آموزشی كاری خبر داد و گفت: این دوره‌ها علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه موجب رضایت كاركنان نیز قرار گرفت.

وی تصریح كرد:‌ نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در پایان دوره‌های آموزشی حاكی از رضایت ۹۰ درصدی شركت كنندگان در دوره‌ها می‌باشد.

وی ابراز امیدواری كرد با آماده سازی و سازماندهی نیروهای انسانی در این اداره كل در راستای اهداف نظام و سازمان گام‌های موثری برداریم.

نظر شما