شناسهٔ خبر: 63016 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد:

احداث ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر با هزینه ۱۳ میلیارد تومانی/معرفی برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت فرودگاه

حسن اعرابی مقدم مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از احداث ترمینال ۲۵۰۰ متری فرودگاه ایرانشهر با صرف نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

حسن اعرابی مقدم، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره ترمینال جدید پروازهای داخلی فرودگاه ایرانشهر که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح شد، گفت: از آنجا که ترمینال قدیمی این فرودگاه که ۵۵۰ متر مربع مساحت داشت، با نیاز فرودگاه برای اعزام و پذیرش مسافر بیشتر همخوان نبود، این ترمینال تخریب و ترمینال جدید به جای آن احداث شد.

وی از احداث ترمینال جدید طی ۱۸ ماه خبر داد و افزود: برای احداث این ترمینال ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

اعرابی مقدم مساحت ترمینال جدید را ۲۵۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای ساخت این ترمینال ۱۲ هزار متر مربع محوطه‌سازی انجام شده و همچنین ۲۲۷۰ متر نیز تاسیسات احداث شده است.

به گفته وی، ترمینال جدید فرودگاه، ظرفیت پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر همچون ایرباس A۳۰۰ را نیز داراست، هرچند طول باند فرودگاه که ۲۵۵۰ متر است و همچنین دمای بالای هوا، سبب می‌شود بزرگترین هواپیمایی که امکان نشست و برخاست در فرودگاه ایرانشهر را داشته باشد، هواپیمای ایرباس سری A۳۲۰ باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در ادامه به سایر برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان پلیس به مساحت ۷۳۰ متر، احداث ساختمان تکنیکال بلاک و افزایش طول باند، در برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت فرودگاه ایرانشهر قرار دارد.

نظر شما