شناسهٔ خبر: 63025 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

آسمان صاف امروز در بیشتر مناطق کشور/ ورود سامانه بارشی از چهارشنبه از جنوب غرب و غرب/ بارش در سواحل خزر از پایان هفته

آب و هوا مطابق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز سه‌شنبه برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین مطابق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز سه‌شنبه برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی شد.

چهارشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور وارد شده و به تدریج به غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی گسترش می‌یابد.

این شرایط سبب می‌شود در این مناطق شاهد بارش باران و برف باشیم و پنجشنبه با تقویت این سامانه، دامنه فعالیت آن به شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، مرکز، برخی مناطق شرق و شمال شرق گسترش می‌یابد.

همچنین در روز پنجشنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش در این سواحل آغاز خواهد شد.

در همین روز شدت بارش برای شمال خوزستان، شمال فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، استان مرکزی، جنوب همدان و استان البرز پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت با توجه به پیش بینی بارش باران آبگرفتگی معابر و با توجه به بارش برف اختلال در جاده‌های مناطق کوهستانی و مناطق یاد شده پیش بینی می‌شود.

برای روز جمعه سامانه در نیمه غربی و مرکز کشور تضعیف شده و بارش در شرق و شمال شرق ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

خلیج فارس و دریای عمان هم در روز پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی صاف را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر با شدت وزش باد شاهد افزایش ابر در آسمان پایتخت باشیم. برای فردا آسمان تهران ابری خواهد بود و از اواخر شب احتمال بارش پراکنده باران دوراز انتظار نیست. کمینه دما امروز در پایتخت ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دما به ۱۱ درجه بالای صفر رسید که انتظار می‌رود همین شرایط دمایی برای روز چهارشنبه هم در مرکز کشور حکمفرما باشد.

بر این اساس گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر و سردترین استان هم ارومیه با دمای ۶ درجه زیر صفر بود.

دما و شرایط جوی سه روز استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما