شناسهٔ خبر: 63027 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در مروری بر روزنامه های امروز ۱۱ دی ماه می خوانید

مکران در مسیر توسعه

روزنامه طرح مطالعاتی توسعه سواحل مکران از میناب تا گوادر به پایان رسیده و نقشه نهایی رونق بخشی سواحل جنوبی در انتظار تأیید دولت است تا به‌عنوان سند نهایی توسعه در مکران مورد استفاده قرار گیرد. برای ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف در مکران روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دراین خصوص با وزیران اقتصاد، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌ ظرفیت کم نظیر سواحل مکران برای توسعه استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، نشستی برگزار کرد این مقدمه ورود روزنامه رسمی دولت برای انتشار خبری بود که در آن توسعه سواحل مکران را نوید می داد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌های امروز را می‌خوانید:

عصر اقتصاد

مدیرکل مناطق ویژه بندری سازمان بنادر :

پروژه های سرمایه گذاری راکد در بنادر احیا می شوند 

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از اصلاح دستورالعمل سرمایه گذاری در بنادر در کارگروه مربوطه خبر داد و اعلام کرد: این اصلاحیه به زودی جهت تصویب و ابلاغ به هیئت عامل سازمان ارسال خواهد شد.حسین صادقی نژاد با بیان اینکه اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل سرمایه گذاری در بنادربر اساس تجربیات قبلی و نواقص موجود مدنظر قرار گرفته است، اظهارکرد: این دستورالعمل توسط کارگروه مربوطه در اداره کل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی اصلاح شده و به منظور تصویب و ابلاغ در اسرع وقت به هیأت عامل سازمان ارسال می شود.

وی در خصوص اهم اصلاحات به عمل آمده دستورالعمل سرمایه گذاری در بنادر، خاطرنشان کرد: شناسنامه اراضی قابل واگذاری شامل (مساحت، موقعیت، کاربری و تسهیلات) تدوین شده است و اکران عمومی فرصت های سرمایه گذاری بنادر بر مبنای شناسنامه های تدوین شده جهت ایجاد فرصت برابر برای همه متقاضیان سرمایه گذاری در بنادر صورت می گیرد.مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل مذکور، امکان انتخاب قطعات مورد نیاز توسط سرمایه گذاران از طریق سایت سازمان بنادر و دریانوردی فرآهم خواهد شد، گفت: رزرو قطعه زمین مورد نظر سرمایه گذار پس از انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری به مدت مشخص، با هدف اعطای فرصت کافی به سرمایه گذار جهت انجام مطالعات فنی و اقتصادی انجام می شود.

ایران

معاون اول به همراه ۴ وزیر توسعه  سواحل جنوب را بررسی کردند

تلنگر سیاستگذار به مکران

طرح مطالعاتی توسعه سواحل مکران از میناب تا گوادر به پایان رسیده و نقشه نهایی رونق بخشی سواحل جنوبی در انتظار تأیید دولت است تا به‌عنوان سند نهایی توسعه در مکران مورد استفاده قرار گیرد. برای ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف در مکران روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در نشست با وزیران اقتصاد، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌ ظرفیت کم نظیر سواحل مکران برای توسعه استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، اشاره کرد و گفت: سواحل مکران باید به نقطه‌ای کانونی برای توسعه و رفع محرومیت از این دو استان تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به وجود محرومیت در استان سیستان و بلوچستان و فاصله زیاد شاخص‌های توسعه در این استان با سایر استان‌های کشور، تصریح کرد: حل مسائل استان سیستان و بلوچستان نیازمند طرحی نو و نگاهی ملی است و این موضوع باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه سواحل مکران گفت: این برنامه در ۱۲ محور تهیه شده که ۳۸ محرک اقتصادی در آن وجود دارد و اجرای این برنامه‌ها همت و تلاش همه دستگاه‌ها را می‌طلبد. در این برنامه توسعه‌ای ظرفیت‌های بومی سواحل مکران با نگاه درون زا و برون نگر دیده شده و احداث دو شهر جدید نیز در این برنامه پیش‌بینی شده است که بزودی ساخت واحدهای مسکونی برای ساکنین آن آغاز خواهد شد.

دنیای اقتصاد

آمار بازار ملک پایتخت به‌روز شد

دمای منطقه‌ای از قیمت مسکن

نرخ‌ جدید تورم ماهانه مسکن در دو منطقه پیشانی بازار املاک پایتخت، محله‌های مستعد «ثبات قیمت» را مشخص کرد. مناطق ۴ و ۵ که همواره بیشترین سهم از معاملات مسکن تهران را دارند و اواخر پارسال در خط مقدم جهش قیمت قرار داشتند، هم‌اکنون کمترین رشد ماهانه قیمت در مقایسه با عمده مناطق شهری را تجربه می‌کنند و عملا از وضعیت «افزایش محسوس قیمت» وارد «ریزنوسان مثبت» شده‌اند. ماه گذشته سطح قیمت مسکن در مناطق جنوبی- به‌دلیل احیای رابطه از دست‌رفته بین مناطق مختلف- بیش از نرخ رشد میانگین، افزایش یافت.

دو منطقه پرفروش بازار مسکن پایتخت که به‌عنوان مناطق پیشگام در ورود به فاز رونق در ۹ ماه اول امسال بیشترین سطح نوسان قیمتی را در میان سایر مناطق تجربه کردند، برای ورود به مرحله«تورم صفر» آماده شدند. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» بر پایه آمارهای رسمی تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه امسال حاکی است مناطق ۴ و ۵ شهر تهران که سال گذشته زودتر از سایر مناطق پایتخت از یکسو با افزایش حجم معاملات مسکن و از طرف دیگر با افزایش سطح قیمت مواجه شده و در دوره رونق اخیر بیشترین جهش قیمتی را در مقایسه با سایر مناطق تجربه کردند، هم‌اکنون با کاهش محسوس سرعت رشد ماهانه قیمت، وارد فاز «ریزنوسان» قیمتی شده‌اند.

جمهوری اسلامی

با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه ؛

 خط ریلی شرکت فولاد سنگان به شبکه سراسری راه‌آهن کشور متصل شد

خط ریلی شرکت فولاد سنگان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال، در مراسمی با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه به شبکه سراسری راه‌آهن کشور متصل شد. مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن بازدید از مجموعه کارخانه‌های فولاد سنگان و در جریان اتصال خطوط ریلی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریل کشور، از متصل شدن فولاد سنگان به خطوط ریلی کشور به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای منطقه سنگان یاد و تصریح کرد: بدون شک این امر می‌تواند در افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و به‌طورکلی در توسعه پایدار و رشد و شکوفایی منطقه تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم دوخطه شدن خطوط ریلی سنگان و ضمن قدردانی از عملکرد مدیریت و کارکنان این شرکت، در خصوص طرح و برنامه‌های فولاد مبارکه در توسعه سنگان خاطرنشان کرد: با عنایت به دانش فنی نهادینه‌شده در شرکت و با هم‌اندیشی معاونان و مدیران گروه و همچنین با اتکا به تعهد پیمانکاران و کارکنان شرکت تلاش خواهیم کرد تا هرچه زودتر کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان به بهره‌برداری برسد.در این مراسم سید محسن میرمحمدی مدیرعامل فولاد سنگان نیز گفت: با اتصال این کارخانه به خطوط ریلی کشور گام بلندی در راستای دست‌یابی به اهداف شرکت برداشته شد.وی افزود: در ادامه مسیر موفقیت‌آمیز فولاد سنگان با حمایت‌های فولاد مبارکه و برنامه‌ریزی دقیق و مدون، به‌گونه‌ای حرکت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله به مهم‌ترین هدف پیش رو یعنی راه‌اندازی هرچه زودتر کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره‌سازی دست یابیم.

برچسب‌ها:

نظر شما