شناسهٔ خبر: 63054 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر خبر داد:

اعطای جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ به سازمان بنادر و دریانوردی/ برتری سازمان بنادر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی

جلسه مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری از کسب امتیاز برتر و اختصاص جایزه ملی به سازمان بنادر و دریانوردی در نهمین دوره جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رمضان‌علی محمودی مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری با اشاره به شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان معیار بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جایزه ملی بهره‌وری ، گفت: با برسی‌های به عمل آمده ، سازمان بنادر و دریانوردی توانست با دریافت امتیاز برتر، لوح تندیس نهمین دوره جایزه ملی بهره وری ۱۴۰۴ را با عنوان« سازمان بهره­ ور در چشم انداز» که بالاترین سطح این رتبه­‌بندی محسوب می‌شود، کسب کند.

وی اضافه کرد: جایزه ملی بهره­‌وری ۱۴۰۴ به شرکت‌هایی اهدا می‌شود که با روش‌های نوین مدیریتی در مسیر افزایش کیفیت و کاهش هزینه حرکت کنند و در چهار سطح متعهد، همگام، پیشرو و بهره­‌ور طبقه­‌بندی شوند.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری با اعلام اینکه همایش بهره‌وری با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های پذیرفته شده در فرآیند ارزیابی جایزه ملی در محل سالن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: شرکت­ها و نهادهای دولتی بر اساس شاخص­‌هایی مانند ارتقای بهره­‌وری نیروی کار، ارتقای بهره‌­وری سرمایه، ارتقای بهره‌­وری کل عوامل تولید و رشد ارزش افزوده در برنامه پنجم و ششم توسعه مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

به گفته محمودی، در طی این همایش گزارشی از وضعیت تولید ناخالص داخلی کشور، سهم زیربخش حمل و نقل دریایی، بهره­ وری در سطح کشور، موانع و چالش­های پیش­روی دستگاه­های اجرایی، عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در راستای استقرار چرخه مدیریت بهره‌­وری توسط نماینده سازمان ارایه شد.

 به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری این را هم گفت که در این همایش،  شاخص­های استاندارد (عمومی) بهره­‌وری نیروی کار، سرمایه، هزینه شاغلین، هزینه واسطه، کل عوامل تولید، شاخص­های عملکردی (اختصاصی) بهره ‌وری استخراج شده در سازمان و سهم بهره­‌وری در رشد اقتصادی متناسب با اهداف برنامه پنجم و ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته محمودی، در فرآیند ارزیابی و سنجش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان هوا و فضا در کسب جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ حضور داشتند.

نظر شما