شناسهٔ خبر: 63059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قالب یک برنامه بازدید از ایستگاه آتش نشانی صورت گرفت؛

آموزش اطفای حریق به بانوان شاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

مانور جمعی از بانوان شاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن بازدید میدانی از ایستگاه مرکزی آتش نشانی بندر شهید رجایی، آموزش‌های تئوری و عملی اطفای حریق و استفاده از کپسول آتش نشانی را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،بانوان شرکت کننده در برنامه آموزش اطفای حریق،از اتاق خبر آتش نشانی و سایر بخش‌های این ایستگاه دیدن کرده و با نحوه استفاده و کاربردهای وسایل،ماشین آلات و تجهیزات مقابله با حریق و امداد و نجات، آشنا شدند.

در این برنامه دوساعته که با حضور عزت پذیرایی مسئول مرکز HSE و آتش نشانی بندر شهید رجایی و فرماندهان ایستگاه مرکزی آتش نشانی این بندر برگزار شد،شرکت کنندگان مباحث تئوری مقابله با حریق و آموزش عملی نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی را فرا گرفتند.

همچنین به منظور ایجاد شور و نشاط، اثربخشی بازدید،آموزشها و فرهنگ سازی موضوعات مربوط به ایمنی و اطفای حریق،مسابقه‌ای پیرامون مباحث مطرح شده در این برنامه بازدید، برگزار و به سه نفر از بانوان، کپسول اطفای حریق مخصوص خودرو اهدا شد.

شایان ذکر است،از دیگر بخش‌های این برنامه، تقدیر از خانم‌ها "جهانگیری" و "ربیعی فر" مدیر و معلم دبستان شهرک شهید رجایی بود که در حادثه حریق ناشی از اتصال برق در این مدرسه در آبان ماه ۹۷،موفق شده بودند قبل از رسیدن تیم آتش نشانی، با استفاده از کپسول مناسب،حریق را مهار کنند.

گفتنی است، در مهر ماه سال‌جاری آموزش تئوری و عملی اطفای حریق به مدیر و کارکنان  مدارس شهركهای مسكونی توسط آتش نشانان بندر شهید رجایی ارائه شده بود.

 

نظر شما